Auteur Topic: nieuwe rankings  (gelezen 26033 keer)

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #45 Gepost op: september 02, 2014, 11:08:40 »
Dan zal dat huidige bestuur eens dringend een vergadering moeten organiseren lijkt me  ;)


Offline Danek

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #46 Gepost op: september 02, 2014, 11:55:57 »
Even kleinde reactie voor het erkennen door Bloso.

Ik heb een paar jaar geleden gehoord dat dit niet zou goed gekeurd worden door de minister daar wij een CAFE sport zouden zijn.
+ Je gaat 2 andere bonden (snooker en biljart) moeten overtuigen om een deel van hun subsidies te willen afstaan aan die KLEINE POOLBOND.
Naar wat mij ooit ter ore is gekomen willen zij geen 33% van de beschikbare subsidie hebben maar wel 50%. Dus €5000 ipv €3333,33 (voorbeeld als er €10000 beschikbaar zou zijn) dan is mijn keuze ook snel gemaakt. Fair is het uiteraard niet maar daar zal eerst een oplossing voor moeten komen vrees ik. En daar onze mogelijk geweldige nieuwe regering fors wil gaan snoeien in de subsidies voor verenigingen ziet het er zeker niet goed uit voor de POOL.

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #47 Gepost op: september 02, 2014, 12:01:22 »
Even kleinde reactie voor het erkennen door Bloso.

Ik heb een paar jaar geleden gehoord dat dit niet zou goed gekeurd worden door de minister daar wij een CAFE sport zouden zijn.
+ Je gaat 2 andere bonden (snooker en biljart) moeten overtuigen om een deel van hun subsidies te willen afstaan aan die KLEINE POOLBOND.
Naar wat mij ooit ter ore is gekomen willen zij geen 33% van de beschikbare subsidie hebben maar wel 50%. Dus €5000 ipv €3333,33 (voorbeeld als er €10000 beschikbaar zou zijn) dan is mijn keuze ook snel gemaakt. Fair is het uiteraard niet maar daar zal eerst een oplossing voor moeten komen vrees ik. En daar onze mogelijk geweldige nieuwe regering fors wil gaan snoeien in de subsidies voor verenigingen ziet het er zeker niet goed uit voor de POOL.

Klopt, maar het bedrag van subsidie wordt (dacht ik) berekend op het aantal leden. Ik heb jaren geleden iemand van de KBBB gesproken en die vond het bizar dat er niet meer moeite werd gedaan om 1 grote federatie te maken van alle biljart-gerelateerde sporten.
Het lijkt me sowieso niet slecht om hiervoor de nodige moeite eens te doen. Maar het zal dus niet eenvoudig worden zoals je aangeeft...

Offline Dries_Chaos

  • Bestuur PBB
  • 2 Ball
  • *
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #48 Gepost op: september 02, 2014, 13:20:00 »

In de jaren 90 is er met de drieband/snooker en pool (Geert van den zegel) aan tafel gezeten om gemeenschappelijk te gaan voor subsidies. Men is met de pool niet tot een consensus gekomen.

De snooker krijgt zijn subsidies niet alleen maar is de belgian, billiards and snooker association :p

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #49 Gepost op: september 02, 2014, 13:22:28 »
Het kan dus niet slecht zijn om eens opnieuw rond tafel te zitten met de snooker en biljart bonden... En ook mensen van VIV... 
Maar eerst dus wachten...

Offline RETROMAN

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #50 Gepost op: september 02, 2014, 13:37:51 »
vrees dat dit mission impossible is want ook id snooker crisis , geen betaalde uitzendingen voorlopig meer misschien enkel voor de nrs 1 van elke categorie that's it , ook daar is het hard werken om te overleven op hetm oment !!!

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #51 Gepost op: september 02, 2014, 13:41:59 »
Misschien is het dan net wel het moment :) 1 grote federatie maken voor alle biljartsporten!  B) met het motto 'samen staan we sterk'  :beer:

(misschien ooit eens in de verre toekomst?)

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #52 Gepost op: september 02, 2014, 13:44:07 »
Je kan snooker en pool misschien beginnen vergelijken met de muziekcassette... in de jaren 80 razend populair, maar nu zo goed als volledig verdwenen, buiten die enkele die-hards...  :lol:

Offline RETROMAN

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #53 Gepost op: september 02, 2014, 13:44:30 »
ja ideale visie maar zéér verre toekomst ieder moet op zich al vechten en overleven en het word alleen maar erger en erger ......

Offline dwarf.be

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 50
  • Karma: +0/-0
  • Club: Nineball Leopoldsburg
Re: nieuwe rankings
« Reactie #54 Gepost op: september 02, 2014, 14:38:39 »
Ik zit zelf in de politiek en heb daar eens achter geluisterd ... hierbij het antwoord dus alles is mogelijk ...

Dag Steven,
 
Alvast dank voor je mailtje. Het geeft ons meteen de kans één en ander recht te zetten.
 
Het artikel dat je citeert is intussen toch al enkele jaren oud (2010). Het klopt dat biljart (maar bv. ook schaken) in het verleden nooit ‘erkend’ werd als sport (ook de voorgangers van minister Muyters deden dit overigens niet!).
 
Minister Muyters kiest er echter expliciet voor om biljart wel een sport te noemen. Net omdat hij zoveel respect heeft voor de vele biljartspelers in een toch wel typische sport van bij ons. De financiële ondersteuning is echter weer een ander verhaal. De beperkte middelen waarover we in Vlaanderen beschikken moeten zo efficiënt mogelijk worden ingezet. Daarom dat er slechts een aantal sporten volop financieel ondersteund worden (de biljartfederatie heeft overigens zelf beslist geen erkenningsaanvraag in te dienen). Dat neemt niet weg dat er sowieso financiële ondersteuning voor biljart mogelijk blijft via de volkssporten.
 
Het recente WK Biljart in Antwerpen heeft overigens kunnen rekenen op een flinke ondersteuning vanwege minister Muyters. Ik denk dus dat we gerust kunnen concluderen dat onder minister Muyters de waardering en steun voor het biljart er goed op vooruit is gegaan.
 
Een vriendelijke groet,
Jan Haegeman
assistent Philippe Muyters

Vlaams minister van Financiën, Begroting,
Ruimtelijke Ordening, Werk en Sport
Phoenix gebouw
Koning Albert II laan 19 bus 11
1210 Brussel
02/552 67 00

Offline Dries_Chaos

  • Bestuur PBB
  • 2 Ball
  • *
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #55 Gepost op: september 02, 2014, 21:26:33 »
Betaalde uitzendingen?

Waarom zou je? Om nu het financieel hopeloos te maken.

Laat ene betaald gaan en het zal al goed zijn. Als er geen geld is dan moet je besparen.

Offline Budo Pascal

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #56 Gepost op: september 03, 2014, 13:08:22 »
HET BLOSO verhaal is niet voor korte termijn planning, hopelijk wel later.

Dus is de bond afhankelijk van de leden bijdrage.

Die bijdrage kan geleidelijk verhoogd worden, maar bv. €50 per lid betekend ongeveer budget van € 20.000.

DE bedoeling is de poolsport in de picture te krijgen, enkel de media kan daarvoor zorgen.

Maar zonder topsport is er geen media.

Het is dan ook absoluut noodzakelijk de betere spelers asap te ondersteunen op zoveel mogelijk vlakken.

Langs de andere kant moeten we meer publiciteit maken om onze kleine ledengroep fors uit te breiden.

Ook dit vergt investeringen, maar zal onze jaarlijkse bijdrage nadien wel doen verminderen.

Maar allereerst is het belangrijk de juiste groep samen te stellen met een hele goede intellectuele voorzitter.

Ook van iedere regio dient er iemand afgevaardigde van het nationaal bestuur te zijn.

Het oude statutaire bestuur dient indien zij totaal niet meer willen functioneren hun ontslag voor te leggen op een bijzondere statutaire vergadering die de voorzitter dient te agenderen.

De uitgenodigden zijn dan enkel de leden, nl enkel de regionale besturen.

Deze laatste kunnen dan hun ontslag aanvaarden of weigeren en indien mogelijk déchargeren.

Indien de regionale besturen dit weigeren, dan moet het nu officiële bestuur van BPBF gaan ontbinden en vereffenen.