Auteur Topic: Extra voorronde BK 9-ball 2014  (gelezen 11971 keer)

Offline themagicpoolplace

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 341
  • Karma: +0/-0
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #15 Gepost op: januari 17, 2015, 11:29:38 »
Allemaal waar ward maar hoe komt het dat de spelers wegblijven,als de bond opnieuw de spelers kunnen verassen komen ze wel terug.
Ik ben nog 1 van de spelers die wilt reageren en jullie tips geven,jullie moeten een bocht nemen van 180 graden om de poolsport te redden.
Er zitten toch een paar mensen in het bestuur die veel ervaring hebben en een andere kijk hebben op de pool maar luistert er dan naar

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #16 Gepost op: januari 17, 2015, 11:37:54 »
Niet vergeten dat we nog maar pas bezig zijn en de schade moeten inhalen. En deze bk's zijn  wat een afhandeling van vorig seizoen. Voor het nieuwe seizoen zijn we volop bezig met een degelijk systeem uit te werken, rekening houdende met de ervaringen van de afgelopen tornooien. En we luisteren hiervoor zeker naar de spelers en de ervaren rotten in het bestuur. Het komt allemaal wel in orde!   :ok:

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #17 Gepost op: januari 18, 2015, 14:31:47 »
Ik ben nog eens gaan kijken op de site van knbb:
Op hun vorige ranking waren er in totaal 75 deelnemers. Er zijn 12 spelers direct voor de eindronde geplaatst. Er waren 5 voorrondes, waar gemiddeld 12 deelnemers waren. Niet zo geweldig als iedereen denkt. Op de ranking staan 163 spelers, waarvan een groot deel maar af en toe mee doet.
Het grote verschil is prijzengeld, maar knbb heeft het grote voordeel dat ze steun krijgen van de overheid. Neem die weg en het verschil met België is klein. Ik heb mijn licht ook eens opgestoken bij andere bonden en blijkt dat belgië een van de weinigen is zonder overheidssteun. Stel dat wij ook, ik zeg maar 50000 euro zouden krijgen, dan is het natuurlijk simpel om 5 spelers betaald te sturen én 3000 euro prijzengeld te voorzien voor tornooien.
Het is niet dat pbb al geen moeite gedaan heeft voor zulke steun, er is al contact geweest met het ministerie, vlaams én federaal. Maar helaas zijn subsidies niet voorzien. Het enige wat op dat vlak zou kunnen, is samen gaan met andere biljartbonden. En daar zijn ook al contacten gelegd, maar de kans is klein dat dat de eerste jaren zal lukken. Voorlopig hangt pbb voor zijn budget dus af van de leden, deelnames aan tornooien en eventuele sponsors.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2015, 22:00:43 door Edu »

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #18 Gepost op: januari 19, 2015, 11:28:42 »
Nog interessant: in Nederland zijn er 2018 leden, hiervan deden er afgelopen ranking 75 mee. Dat is nog geen 4%
Aan het BK 9ball deden 26 spelers mee van de 256 leden, dat is 10%
Qua budget kan het verschil in leden ook wel tellen, stel dat er 2018 leden in België waren, dan was er nu € 35.240 meer budget alleen al van de jaarlijkse inschrijvingsgelden bij de bond. Stel dat een deelname aan een EK ons zo'n € 2000 / spelers kost, dan kunnen we makkelijk 5 spelers volledig betaald sturen. Dan is er zelfs nog € 25.000 over om bv meer prijzengelden te geven voor alle tornooien.

Het is dus vrij duidelijk dat er een pak meer leden nodig zijn om alles te kunnen doen wat zo goed als iedereen graag zou willen doen/hebben. PBB speelt hierin een rol, maar ook de regionale besturen, clubs én spelers spelen hier een belangrijke rol. Dus: als je iemand in je club ziet die wel interesse heeft in pool, spreek hem/haar eens aan :)





Offline resurrecta

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 65
  • Karma: +0/-0
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #19 Gepost op: januari 19, 2015, 22:17:16 »
Ik heb opzettelijk lange(re) tijd niet gereageerd op de initiatieven van de PBB omdat we allemaal weten dat er van ergens toch een deftige structuur nodig is.
Dit gezegd zijnde is mijn input hierover dat het vertrouwen van spelers in nationale tot lokale bonden op het laagste pitje ooit zit. Dit kent vele oorzaken maar misschien zijn er een paar aspecten om in acht nemen. b.v. je haalt geen vertrouwen door de tornooiformules op korte tijd zo snel aan te passen. Van buitenaf lijkt het dan op gesmodder, hoewel de opzet om naar de spelers te luisteren zeer goed is. Mijn advies (doe wat je wil ermee) is gewoonweg, ipv 1 formule te kiezen, zet gewoon formule a) b) c) etc op peil en geef die vooraf weer. Ik zeg maar wat flauwe voorbeelden a) vanaf 48 man SKO b) vanaf 36 man DKO c) vanaf 24 man TKO d) onder de 24 man poules... Dit is maar een voorbeeld en dient bedachtzaam uitgewerkt te worden. Maar als je vaste peilers opricht en die vooraf duidelijk maakt voor de komende jaren, vermoed ik dat de kritiek minder zal zijn. TKO heeft geen zin als men mensen uit de verliezersrondes haalt wanneer men maar een beperkt aantal spelers heeft enz.... Die SL-tornooien.... theoretisch wel leuk maar het zijn er teveel. Met die Bk's en dergelijke, voldoet 1 SL-tornooi ruim in de maanden dat er geen bk's zijn....
Een laatste factor die meespeelt in nieuwe ledenvorming is volgens mij dat de regionale competitie niet het niveau haalt van b.v. een Europoolleague. Vroeger visten we nog qualitatief goede spelers op vanuit de snooker, maar die dagen zijn zo goed als gedaan. Dus, het niveau van de gemiddelde speler is minder en die zijn dan weer niet geroepen om aan de zware lotingen zoals die van de voorbije BK's mee te doen. Respectvol dat iedereen die beter wil worden, er beter aan meedoet maar toch is niet aan iedereen een gelijk talent bedeelt. Plus, de factor dat er wèl geld te rapen valt bij de Europoolleague... Als die zou overvloeien op regionaal vlak, maken we het aantrekkelijker om terug betere spelers aan te trekken èn vergroot het de afdelingen op lange termijn waardoor het instapniveau breder wordt en je meer recreanten aan het spelen krijgt. Ik denk dat er veel stof is dat vragen opwerpt, maar alleszins begrijp ik dat jullie uw best doen om dit in elkaar te steken.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2015, 20:50:06 door resurrecta »

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #20 Gepost op: januari 26, 2015, 19:34:58 »
Plus, de factor dat er wèl geld te rapen valt bij de Europoolleague...

Niet vergeten dat de organisatoren van de Europoolleague geen bijdrages aan EPBF moeten betalen. Of geen budgetten voorzien voor afvaardigingen voor EK (heren, dames, jeugd). Met de beperkte inkomsten (beperkt aantal leden), moeten er keuzes gemaakt worden. Ofwel hoge prijzengelden ofwel spelers naar het EK kunnen sturen. Momenteel kunnen beide helaas niet. Indien PBB de afvaardigingen zou afschaffen, komt er direct een serieus budget vrij en kunnen we het prijzengeld van een Europoolleague geven, een pak meer zelfs.

Zoals reeds eerder gezegd en geschreven: het budget van PBB hangt op dit moment af van de bijdrages van leden, zowel op regionaal als nationaal niveau, en de sponsors die we reeds gevonden hebben. Er wordt gewerkt aan andere inkomsten, maar wat vast staat, is dat er veel meer leden nodig zijn om alle wensen van de spelers mogelijk te maken.

De dingen die je voorstelt zijn maanden geleden al aan bod gekomen en er is al zeer veel over gediscussieerd. Er zijn risico's genomen met nieuwe systemen, dat viel wat tegen. Er wordt nu hard gewerkt aan hoe we dit kunnen aanpassen en wat er mogelijk is.

Het niveau van de Europoolleague kan je ook moeilijk gaan vergelijken met de regionale competitie in België. Er spelen daar immers veel nederlanders en duitsers mee. En het is nu eenmaal zo dat Nederland en Duitsland véél meer middelen ter beschikking heeft dan België. Het opvissen uit snooker is ook gedaan, grotendeels omdat ook in de snooker nu veel minder leden zijn dan vroeger. Het is overal crisis heb ik de indruk :)

Offline resurrecta

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 65
  • Karma: +0/-0
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #21 Gepost op: januari 26, 2015, 22:27:19 »
Uhm de snooker in Limburg heeft nu 7 afdelingen, dat is wat meer dan voordien zelfs.... Van wat ik zie, zijn er meerdere mensen die met naam op te noemen vallen die de pool verlaten hebben voor de snooker (alvast in Limburg, misschien is het elders gedaald...)
Dat argument van de Europoolleague t.o.v. de regionale competitie houdt deels steek. Maar als je b.v. de licenties verhoogt met 10 euro per speler, dat is niet voelbaar voor een gans jaar maar dan zijn er budgetten om op z'n minst voor een geldprijs te laten spelen. Voor bepaalde oplossingen dienen niet altijd extremen gezocht te worden....
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2015, 03:31:57 door resurrecta »

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Extra voorronde BK 9-ball 2014
« Reactie #22 Gepost op: januari 28, 2015, 08:35:13 »
Ik ben blij voor Limburg :)

Maar het is zo dat het ledenaantal in totaal in België er jaarlijks op achteruit gaat. In Brabant bv. merk ik de laatste jaren dat er minder en minder gespeeld wordt buiten competitie, dat was vroeger wel anders. Ik hoop dat dit snel zal veranderen...

Licenties verhogen is een mogelijkheid, maar niet iedereen gaat daar happy mee zijn, het is een kwestie van een goed evenwicht vinden en niet te willen lopen voor we kunnen kruipen :)