Auteur Topic: nieuwe rankings  (gelezen 26022 keer)

Offline Michael

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2014, 12:44:16 »
Ik treed Edu bij..
Het is NU 5 NA 12 om de stier bij de horens te pakken. Eender welk bestuur, vereniging, vzw of wat dan ook dient wel ACTIEF te zijn om zowel de langetermijn- als de dagdagelijkse zaken te organiseren, te evalueren en af te handelen. Ik ben ervan overtuigd dat in ELKE regio de nodige mensen te vinden zijn, die gemotiveerd zijn om een en ander op poten te zetten en actief mee te helpen met zowel nationaal als regionaal bestuur. Anne kan dit inderdaad niet alleen, volkomen te begrijpen en anderen staan eigenlijk te springen om de poolwereld nieuw leven in te blazen (bijv. regio OVL).

Belgie en Vlaanderen is m.i. te klein om aparte bonden en afscheuringen te hebben. Ook naar het buitenland maak je zo geen goede indruk.
Het is NU dus aan het nationaal bestuur om tabula rasa te maken: degenen die nog gemotiveerd zijn om een doorstart te maken: roep ALLE geintresseerden op om mee te helpen en zet een nieuwe degelijke structuur en taakverdeling op poten waar plaats is voor creativiteit, degelijkheid en kwaliteit. Aan degenen die het niet meer zien zitten: maak plaats voor een nieuwe wind.
Ik speel al 15 jaar pool en heb alleen maar het beste voor voor deze sport en hun spelers. Neen, het zal nooit voor iedereen goed zijn en ja, het is gemakkelijk praten aan de zijlijn... maar NU is wel het uur van de waarheid gekomen!! Dus komaan: zorg ervoor dat de Belgische Poolwereld opnieuw kan openbloeien tot iets unieks en moois  :ok: 


Michael







 


Offline themagicpoolplace

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 341
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2014, 16:30:39 »
Opdoeken bpbf in het belang van onze sport en opnieuw beginnen met een propere lei,met verse krachten en nieuwe mensen met visie en die een team kunnen vormen.De vraag is alleen wie kan het en wie wilt het doen.Ik val niemand aan is gewoon mijn mening,want als dit verder blijft duren blijven onze spelers weg en wat moet de jeugd van dit denken.De spelers hebben gewoon geen vertrouwen meer in het bestuur dan moet ze vallen gelijk een regering en opnieuw beginnen gr noel b

Offline Dries_Chaos

  • Bestuur PBB
  • 2 Ball
  • *
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2014, 00:23:19 »

Dat is inderdaad het probleem. De mensen die het vroeger deden, bestuur zijn, de mensen die het nu doen die kennen we allemaal. Velen ervan willen niet meer, maar anderen die zich geroepen voelen zijn er niet.

Heel jammer, maar dan is kritiek inderdaad niet altijd op zijn plaats. Enkel van diegene die het eventueel zelf willen doen/ beter kunnen.

Ik hoop op een toekomst. Nationaal

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2014, 08:43:25 »

Dat is inderdaad het probleem. De mensen die het vroeger deden, bestuur zijn, de mensen die het nu doen die kennen we allemaal. Velen ervan willen niet meer, maar anderen die zich geroepen voelen zijn er niet.

Heel jammer, maar dan is kritiek inderdaad niet altijd op zijn plaats. Enkel van diegene die het eventueel zelf willen doen/ beter kunnen.

Ik hoop op een toekomst. Nationaal

Er klopt iets niet met de eerste zin :)

Iedereen mag toch kritiek geven, het is toch niet omdat je het zelf niet wil/kan doen dat je dan maar moet zwijgen? Kritiek moet uiteraard wel opbouwend zijn en met degelijke argumenten onderbouwd. Dat is net het soort kritiek waardoor er verbetering kan komen.

Ik geef Noel volledig gelijk en ik herhaal mezelf: als je in een bestuur wil zitten, dan moet je ook effectief iets doen. Van zodra je dat niet meer wil (wat perfect kan/mag en begrijpelijk is), dan stap je er uit. Als er dan niemand anders is die het wil doen, dan stopt de vereniging daar. Voor mij is een bestuur dat niets doet, erger dan geen bestuur.

De mensen die het vroeger deden, die doen het nu al eventjes niet meer, dus daar moet je ook niet meer naar kijken.

Ik hoop zeker ook op een toekomst nationaal! En zoals Noel ook zegt: met mensen met een visie en die een team kunnen vormen!
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2014, 13:12:21 door Edu »

Offline snook

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 30
  • Karma: +0/-0
  • Club: PC De Maxx B (Magic Bickys)
Re: nieuwe rankings
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2014, 12:10:09 »
Het ontslag van Karl heeft voor mij tot gevolg dat ik er weer alleen voor sta.
Ik heb vanaf maart vorig jaar met de nodige hulp en medewerking van de regio's nog getracht om nog ervoor te zorgen dat spelers naar de Europese kampioenschappen konden gaan, dat die laatste ranking tornooien nog konden plaatsvinden en dat de eindrondes nog konden doorgaan.

Je bent een échte held !  :P

Offline Bjorn Guilbert

  • 4 Ball
  • ****
  • Berichten: 169
  • Karma: +0/-0
  • Club: Mambo
Re: nieuwe rankings
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2014, 13:01:06 »
Opdoeken bpbf in het belang van onze sport en opnieuw beginnen met een propere lei,met verse krachten en nieuwe mensen met visie en die een team kunnen vormen.De vraag is alleen wie kan het en wie wilt het doen.Ik val niemand aan is gewoon mijn mening,want als dit verder blijft duren blijven onze spelers weg en wat moet de jeugd van dit denken.De spelers hebben gewoon geen vertrouwen meer in het bestuur dan moet ze vallen gelijk een regering en opnieuw beginnen gr noel b

Akkoord.

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2014, 13:30:33 »
Opbouwende kritiek mag er en moet er zijn.
Het probleem is ook dat het meestal geen opbouwende kritiek is.
Maar steeds verwijten in de zin van "het trekt op geen kloten" en dergelijke.
EN als je als bestuur steeds zulks naar je hoofd geslingerd krijgt terecht of niet, je dat niet volhoud en er de brui aan geeft.
Waarom denk je dat er niemand staat te springen om over te nemen.

Offline themagicpoolplace

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 341
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2014, 14:18:11 »
Het loopt niet meer punt uit,het gaat van kwaad naar erger.Mensen die nu in het bestuur stappen zijn verdoemd om te mislukken veel te veel problemen,beter opnieuw beginnen met de juiste mensen in het belang van onze sport en voor ons en de jeugd.Ik denk dat ik dit gerust mag zeggen ik loop al 13 jaar mee en heb ook beslist mijn eigen weg te gaan,speel genoeg buitenlandse tornooien maar ik ben wel begaan met onze sport en jeugd. Dus ik heb hier niks met te verdienen onze sport moet terug populair worden en niet dat alle goeie spelers wegblijven.lokalen die sluiten,geen dergelijke comp in belgie,geen comp in oost vl.kalender,rankings,website ligt plat enz...............

NOG GOED DAT ER IEMAND HET DOET OF ER WAS NIKS MEER. EEN BESTUUR MOET EEN TEAM ZIJN EN DAN GAAN ZE MISSCHIEN HET VERTROUWEN VAN DE SPELERS TERUG WINNEN.OF DIT VEEL ZAL UITMAKEN MIJ OM HET EVEN GR NOEL

RoelG

  • Gast
Re: nieuwe rankings
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2014, 14:26:51 »
Noel, volkomen gelijk! Mijn gevoel zegt ook: opdoeken en opnieuw beginnen met mensen die er zin in hebben en niet "omdat het moet" of zich ergens "verplicht" voelen. Nee, mensen die echt goesting hebben om dit te doen.

Ik blijf het herhalen: http://www.poolbiljartvlaanderen.be/
Waarom deze mensen niet een kans geven? Aan de site te zien, hebben ze hier al goed over nagedacht en staat de structuur goed op poten.

Waar wachten we nog op?

Offline themagicpoolplace

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 341
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2014, 15:17:10 »
Met het juiste team erom heen is dat een optie roel,hoop gewoon dat iedereen de handen in elkaar slaat.De mensen nu in het bestuur willen toch niet opstappen is het om macht of liefde voor de sport,in nl veranderd het bestuur ook jaarlijkse het is ook een  zware en soms ondankbare job weet ik ook wel.Maar zo kan het niet verder 5 voor 12 gelijk michael zegt time for some action

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #25 Gepost op: augustus 29, 2014, 15:21:54 »
Roel, het zou idd een goede optie zijn, maar het probleem kan wel zijn dat ze niet kunnen erkend worden door EPBF, ik dacht immers dat enkel nationale bonden erkend kunnen worden. Correct me if I'm wrong!


Offline Dries_Chaos

  • Bestuur PBB
  • 2 Ball
  • *
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2014, 12:37:16 »

Ik bedoelde natuurlijk met kritiek, de negatieve dingen die steeds worden gezegd.
De keren dat er constructief wordt gereageerd is op 1 hand te tellen :(

Offline Dries_Chaos

  • Bestuur PBB
  • 2 Ball
  • *
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #27 Gepost op: augustus 30, 2014, 12:39:00 »

@Roel : Niets weerhoud je om met je ploeg daar te gaan spelen hé.

RoelG

  • Gast
Re: nieuwe rankings
« Reactie #28 Gepost op: augustus 30, 2014, 12:44:12 »
Wat is da nu weer voor een opmerking Dries?

Offline aquina

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #29 Gepost op: augustus 30, 2014, 13:26:37 »
Met het juiste team erom heen is dat een optie roel,hoop gewoon dat iedereen de handen in elkaar slaat.De mensen nu in het bestuur willen toch niet opstappen is het om macht of liefde voor de sport,in nl veranderd het bestuur ook jaarlijkse het is ook een  zware en soms ondankbare job weet ik ook wel.Maar zo kan het niet verder 5 voor 12 gelijk michael zegt time for some action

volgens mij zijn het toch de spelers uit de verschillende clubs die het bestuur kiezen?? dus als die spelers allemaal zeggen van dit kan niet meer op een algemene vergadering dan kan het bestuur als het ware ontheven worden uit hun functie, en idd die mensen van poolbiljart Vlaanderen lijken alles mooi op pootjes te hebben gezet. en moest ik jullie zijn beste mensen van de pool gemeenschap sla de handen in elkaar in plaats van kostbare tijd te verprutsen. ZET JULLIE EGO AAN DE KANT EN VRAAG HULP