Auteur Topic: nieuwe rankings  (gelezen 26321 keer)

Offline tommeke1977

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
  • Club: TCP hasselt
nieuwe rankings
« Gepost op: augustus 23, 2014, 11:55:17 »
Iemand al een idee wanneer de nieuwe ranking tornooien beginnen we gaan al naar begin september toe?

Offline Wizard

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 213
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2014, 12:38:55 »
Snap er ook nils meer van mij werd gezegd 31 aug  b ranking dacht ik ...

Bpbf please post something !!!

Offline RETROMAN

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2014, 07:50:49 »
bpbf last call ........... :D :lol: :D , oops flight has left already !!!

Offline Abio

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 220
  • Karma: +0/-0
  • Club: Thurston
Re: nieuwe rankings
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2014, 08:11:55 »
hetgeen wat ik al vernomen heb, is dat 30 & 31/08 B-ranking is, 7/09 A-ranking, 20, 21, 27 & 28/09 voorronde bk en 11 & 12/10 bk
Sportverantwoordelijke Thurston
bestuur PBB

Offline tommeke1977

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
  • Club: TCP hasselt
Re: nieuwe rankings
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2014, 11:26:14 »
De lokaties?

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2014, 12:29:34 »
Dat zou al volgende week zijn?

Het siert Anne dat ze dit op zich wil nemen, maar (met alle respect) alleen kan ze dit niet bolwerken... Het kan toch niet de bedoeling zijn om vanaf nu zo verder te doen?
Mij lijkt het toch wel heel dringend tijd dat de personen die officieel in het nationaal bestuur zitten, de koppen eens (eenmalig?) bij elkaar steken om een oplossing te zoeken voor heel het rankinggebeuren. Ze hebben ooit toch zelf gekozen om bestuurslid te zijn? Een kalender zou toch al lang klaar moeten geweest zijn? Op deze manier kunnen de regio's en uitbaters van zaken ook geen tornooien vastleggen. En kunnen spelers zich ook niet regelen... Een hele chaos dus.

Wat ik zie als mogelijke pistes: (daarom niet altijd beter of slechter, gewoon opties)

a. Geen rankings meer. Hoe er dan een afvaardiging voor EK of WK komt: geen idee
b. De officiële bestuursleden nemen deze taak terug op en organiseren ze terug zelf
c. Rankingtornooien worden uitbesteed aan zaken/clubs/organisaties met enkele basisrichtlijnen
d. Nationale rankings door de regio's laten organiseren. Elke regio bv. 2 tornooien
e. Zoals het idee dat al meerdere keren geopperd is: huistornooien laten tellen als ranking
f. Een combinatie van c, d en e
... ?

Persoonlijk zou ik best wel iets willen doen, maar zeker niet op m'n eentje... Dat is sowieso voor niemand op een degelijke manier doenbaar... Stel dat er een uitbesteding zou komen, dan kan ik best wel met Poolbe een tornooi organiseren bv.

Ik vrees dat als er niets veranderd, Anne vroeg of laat er ook gewoon mee stopt, en dan zitten we direct bij piste a...

Kortom, dit is dus een oproep aan het officiële bestuur...

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2014, 13:50:06 »
Dit zijn de datums dat ik ter beschikking had voor het nog lopende seizoen, toen de site van BPBF nog werkte.

30&31 - 08 B-ranking 10-ball.
07 - 09 A-ranking 10-ball.
20&21 - 09 & 27&28 - 09 Voorronde BK 14/1 & 9-ball.
05 - 10  Jeugd & Senioren 10-ball.
11&12 - 10 BK 14/1 & 9-ball.
08&09 - 11 & 15&16 -11 Voorronde BK 10 & 8-ball.
29&30 - 11 BK 8 & 10ball.
06 - 12 jeugdtraining.
07 - 12 Jeugd & Senioren 8ball.
21&21 - 12 BK Jeugd & Senioren 8 & 10 ball.

Offline Wizard

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 213
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2014, 18:58:28 »
En nu nog de locaties !!!  :ok:

Offline Budo Pascal

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2014, 13:05:10 »
De bpbf is momenteel een schip zonder kapitein Johan Monseré !

Ook wij hebben nog prijzengeld te goed van het BK teams.

Alsook de wisselbeker heeft Anne al meerdere keren beloofd.

Hoe gaat dit verder mannen, maak geen illusie !!!!!


Offline dwarf.be

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 50
  • Karma: +0/-0
  • Club: Nineball Leopoldsburg
Re: nieuwe rankings
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2014, 13:22:01 »
Er zouden beter eens wat van de "oude garde" opstaan en het stuur in handen nemen ipv op ene andere zijn kap te zitten  :beer:

Offline RETROMAN

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2014, 19:48:20 »
dit was voorspeld al een lange tijd , van kwaad naar erger maar wie wil en kan het wel klaar krijgen ?????????????
schip zonder kapitein , tja schip is al halfweg gezonken en bijna helemaal onder lijkt me ....

Offline Dries_Chaos

  • Bestuur PBB
  • 2 Ball
  • *
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2014, 03:13:33 »

Nu al een ranking? Wist ik ook niets van, dat is een nulletje extra bij de score :p

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2014, 08:53:08 »

Gevolg Johan heeft hier niet mee te maken, hij krijgt zelfs geen inzage en verantwoording voor de rekeningen en vergoedingen ect van de afgelopen 3jaar.


Niet echt akkoord, doet me denken aan:

Wir haben es nicht gewußt

In de jaren na de Tweede Wereldoorlog veel gebruikte uitleg wanneer Duitse burgers naar de Holocaust gevraagd werd. De term wordt vaak schertsend gebruikt om de situatie aan te geven waarin iemand beweert iets niet te hebben geweten maar dit wel zou moeten weten, zoals bijvoorbeeld een directeur tijdens een boekhoudschandaal die beweert van niets te weten maar wel formeel verantwoordelijkheid draagt.


Het is net het officiële bestuur dat inzage heeft en/of kan eisen, die moeten ze niet 'krijgen'. Er had op elk moment kunnen ingegrepen worden. Het jaren op zijn beloop laten en dan de handen in onschuld wassen en het op anderen schuiven is wat hypocriet eerlijk gezegd...

Stel dat jij aan het werken bent in de chaos en je ziet iemand die een glas op de rand van een snookertafel zet, dan ga je toch ook direct zeggen dat dat niet mag en gevaarlijk is voor het laken? Je gaat toch niet wachten tot het valt en dan zeggen tegen Chris dat het niet jouw verantwoordelijkheid is omdat jij dat glas er niet gezet hebt?  ;)

Als het officiële bestuur er effectief niets mee te maken wil hebben, dan moeten ze ontslag nemen. Zolang je dat niet doet, heb je taken en verantwoordelijkheden. En als er niemand anders het wil overnemen, dan is dat maar (hoe jammer ok), het einde van de nationale bond. Waarom zou iemand trouwens in een bestuur willen (blijven) zitten als ze toch niets willen doen?

Het gaat mij niet over de personen op zich, ik heb helemaal niks tegen Johan of anderen, maar over het principe... En het is niet omdat je bevriend met iemand bent dat die dan niks mis kunnen doen en dat je dat dan maar moet negeren... Nobody's perfect en iedereen zou tegen kritiek moeten kunnen (als die maar gegrond en opbouwend is).

Dus eigenlijk nogmaals een oproep aan het officiële bestuur: kom eens samen, hou een vergadering en maak beslissingen aan de hand van de gegevens die er nu zijn.


ps, ik ken de wet van Godwin, maar laten we die nu maar negeren  :P
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2014, 10:05:53 door Edu »

Offline dwarf.be

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 50
  • Karma: +0/-0
  • Club: Nineball Leopoldsburg
Re: nieuwe rankings
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2014, 13:10:42 »
 :ok:

Offline Ikke

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
  • Energie en doorzettingsvermogen overwinnen alles.
    • BPBF
Re: nieuwe rankings
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2014, 21:11:54 »
Laten we beginnen met ik begrijp de frustraties...
Drie dagen voor de 'start' na de zomerbreak zitten jullie als spelers in het ongewisse.
Wat totaal verkeerd is.

Echter degene die facebook hebben zullen het via daar hebben vernomen:
Karl Laverge nam twee weken geleden ontslag als nationaal tornooileider.
Op vraag van Karl heb ik zijn ontslag meegedeeld aan het bestuur en aan de regio's.
Ik weet niet of hier door de regio's en/of het bestuur nog is over gecommuniceerd met Karl.
Ik heb hierna ook geen contact meer gehad met Karl noch van de regio's.

Het ontslag van Karl heeft voor mij tot gevolg dat ik er weer alleen voor sta.
Ik heb vanaf maart vorig jaar met de nodige hulp en medewerking van de regio's nog getracht om nog ervoor te zorgen dat spelers naar de Europese kampioenschappen konden gaan, dat die laatste ranking tornooien nog konden plaatsvinden en dat de eindrondes nog konden doorgaan.

Echter alleen doorgaan zonder enige hulp zie ik NIET meer zitten.
Met twee was het nog draagbaar omdat je je aan elkaar kon optrekken maar alleen nee SORRY dat is voor mij geen optie meer.

Ook heb ik fouten gemaakt tijdens het Europees Kampioenschap (Senioren)
Deze zijn ook doorgegeven aan de regionale besturen en aan de voorzitter.
Ook heb ik mij geëxcuseerd bij de senioren hiervoor.
Ook zijn er persoonlijke redenen die meespelen, waardoor mijn motivatie en mijn draagkracht volledig zijn verdwenen.

To the point...
De ranking van dit weekend (B-ranking) gaat NIET door... toch niet door mij georganiseerd.
Idem voor de A-ranking van 7 september.

Ik neem contact op met de regio's en het bestuur.
Of er nog ranking tornooien en Belgische kampioenschappen zullen plaats vinden hangt af van de komende dagen
maar deze beslissing zal niet meer door mij genomen worden.
Wanneer de regio's mij hiervoor wel nog de toestemming geven, wil ik me hiervoor nog inzetten.

Er zijn nog enkele dingen die er moeten worden afgehandeld worden.
Waarvan het grootste deel deze week zal worden afgehandeld.
Interne (regionale en bestuurszaken) zullen intern worden uitgeklaard en het is dan aan de regionale besturen hoe ze hun leden hierover inlichten. Andere lopende dingen die ik over het hoofd zie mogen mij altijd per mail worden toegezonden. anne.dautzenberg2@gmail.com

Ik plaats hierbij de laatste ranking waarin nog 1 aanpassing in moet gebeuren.
Betreffende Peter Leemans die zijn joker heeft ingezet voor de laatste ranking.
Maar ik wacht nog op Karl zijn bevestiging of deze is 'toegezegd'
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2FSMzvFG&h=1AQFOnOd4
Wanneer ik hierop een antwoord heb ontvangen post ik een nieuwe link.

Met vriendelijke groet,
Anne Dautzenberg


« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2014, 21:50:02 door Ikke »