Auteur Topic: POOLBILJART VLAANDEREN  (gelezen 10497 keer)

Offline Nonkel Jef

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
POOLBILJART VLAANDEREN
« Gepost op: juni 21, 2014, 19:32:11 »
Na maanden werk en voorbereiding is onze nieuwe poolfederatie een feit !
Ontdek er alles over op www.poolbiljartvlaanderen.be
Wij kijken alvast uit naar uw reacties !

Tom & Jef
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2014, 17:25:21 door Nonkel Jef »

Offline dwarf.be

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 50
  • Karma: +0/-0
  • Club: Nineball Leopoldsburg
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2014, 08:54:28 »
Nice job nu limburg ook nog

RoelG

  • Gast
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2014, 12:54:09 »

Offline jerre

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 37
  • Karma: +0/-0
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2014, 14:10:44 »
Is dit nu een organisatie naast de reeds gekende bpbf?

Offline RETROMAN

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2014, 18:04:25 »
Dat moest er van komen zekers :) :) :)

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2014, 20:46:51 »
Eigenlijk zoals bbsa en vsf bij de snooker. Als dit bij pool zou gedaan worden, zou de bpbf enkel nationaal bestaan en nationale rankings organiseren. De poolbiljartvlaanderen (lange naam wel) zou dan de competities organiseren in vlaanderen + eventuele regionale rankings. Dus niet echt naast of in de plaats, maar onder de bpbf als bijkomend niveau, maar toch niet afhankelijk (in de snooker zijn er echter wel vrij veel afspraken zoals bv afvaardigingen voor nationale tornooien).
In een mogelijk toekomstscenario zou pbv de regionale bonden kunnen vervangen met regionale 'commissies' en zo zorgen voor een volledige uniformiteit. Afspraken met bpbf dringen zich dan wel op want bpbf zou zich dan enkel bezig houden met nationale zaken en de inkomsten moeten dan herbekeken worden.

Ik ben benieuwd hoe dit evolueert, maar ik zie dat hier serieus over nagedacht is en er veel werk gestopt is in heel de structuur en missie. Lijkt me dan ook een positieve evolutie.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 20:54:16 door Edu »

RoelG

  • Gast
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #6 Gepost op: juni 24, 2014, 12:35:36 »
Idd, heb zonet alles eens gelezen op de site. Mooi initiatief, en al zéér ver uitgewerkt (ik zie zelfs al een login pagina om scores door te geven).

Ik moet eerlijk zijn, eerst dacht ik dat het om een regionale bond ging zijn voor Oost-Vlaanderen, zonder meer. Tot ik verder begon te lezen en het toch een Vlaams initiatief is...

Alleen, en ik denk dat ik niet alleen ben, zit ik met de vraag hoe dit in het BPBF-verhaal past.

- Gaat hier een samenwerking zijn of moet er ingeschreven worden in 2 bonden als we beiden willen spelen.
- Is het de bedoeling dat PBV de BPBF will wegconcurreren en op termijn zelf een EPBF erkenning wil halen? Ik denk hierbij aan EK afvaardigingen...
- Is er al contact geweest met BPBF? Zoneen, waarom wordt hier dan geen energie ingestoken door Tom & Jozef? Duidelijk 2 mensen met een hart voor de sport en bereid meer te doen...

Op dit vlak hangt er nogal wat mist die opgeklaard moet worden denk ik.

En voor de duidelijkheid: deze post is geen afbraak he, de vragen die ik stel zijn gewoon kritisch bedoeld en kunnen alleen maar helpen en duidelijker beeld te scheppen van wat de bedoeling is.

Los van dit feit vind ik het al een zeer mooi plan Tom & Jozef!

Grts,

Roel

Offline dwarf.be

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 50
  • Karma: +0/-0
  • Club: Nineball Leopoldsburg
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2014, 12:37:56 »
Volgens mij heeft Roel gelijk maar waarom nieuwe bond omdat ze van de huidige niet tevreden zijn ... Doe daar dan iets he  :ok:

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #8 Gepost op: juni 24, 2014, 14:25:06 »
Het is (meestal) beter om eens helemaal opnieuw te beginnen dan verder te borduren op iets bestaand :)

Hoe ik het wat zie:

BPBF blijft bestaan, maar enkel op nationaal (dus Belgisch) vlak. BPBF organiseert bv 6 nationale rankingtornooien, afwisselend in elke regio. BPBF organiseert ook een Belgisch kampioenschap op het einde van het seizoen, om deel te nemen, moet je bv top 30 staan op de nationale ranking (Belgium Ranking).
BPBF blijft het orgaan dat afvaardigingen stuurt naar internationale tornooien.

De regionale bonden verdwijnen in de huidige vorm.

PBV organiseert de interclubcompetitie in Vlaanderen. Ze richt per regio een commissie / afdeling op die alles wat verwerkt en coördineert. De reglementen zijn centraal en dus in alle regio's dezelfde. Er zijn geen aparte bonden nodig per regio want alles is centraal aangestuurd.

Per regio kunnen aparte rankingtornooien georganiseerd worden. PBV kan met BPBF afspraken maken ivm plaasting voor een BK of Nationale beker. Bv de top 16 per regio plaats zich ook voor het BK.

Mogelijkheden zat eigenlijk...  B)

Er zal sowieso een overleg moeten komen tussen PBV en de huidige bond(en) om afspraken te maken om elkaar niet kapot te concurreren... want stel dat de helft van de ploegen in een regio liever naar PBV gaat, dan hebben beide te weinig ploegen... Maar ik zie het wel goed komen  :)

RoelG

  • Gast
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #9 Gepost op: juni 24, 2014, 14:27:45 »
Ja maar hoe jij het ziet Ward, is mss niet hoe PBV het ziet. Ik had toch het toch graag van hen gehoord. We kunnen speculeren zoveel we willen he. :)

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #10 Gepost op: juni 24, 2014, 14:32:10 »
Ja maar hoe jij het ziet Ward, is mss niet hoe PBV het ziet. Ik had toch het toch graag van hen gehoord. We kunnen speculeren zoveel we willen he. :)

Inderdaad :) Ik ben ook wel benieuwd wat er gaat gebeuren de komende weken!

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #11 Gepost op: juni 24, 2014, 16:47:58 »
En de regio's zullen dit zomaar toestaan?

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2014, 14:24:40 »
Het blijft verbazend stil...

Offline Bjorn Guilbert

  • 4 Ball
  • ****
  • Berichten: 169
  • Karma: +0/-0
  • Club: Mambo
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #13 Gepost op: juni 26, 2014, 19:08:17 »
 :hehe:

Offline Nonkel Jef

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
Re: POOLBILJART VLAANDEREN
« Reactie #14 Gepost op: juni 27, 2014, 17:24:15 »
Bij deze wensen wij te reageren op de vragen en bemerkingen intussen gepost op dit forum sinds de lancering van onze nieuwe vereniging Poolbiljart Vlaanderen.

Poolbiljart Vlaanderen is in eerste instantie ontstaan om de leegte op te vullen door het gebrek aan competitie in Oost Vlaanderen en Antwerpen.

Gezien we niet echt kunnen stellen dat de BPBF goed bezig is hebben wij dit initiatief doorgetrokken naar gans Vlaanderen.
Wij wensen dus effectief concurrentie te zijn van de BPBF en wensen tevens geen samenwerking met BPBF. Wij hebben dan ook dienaangaande geen contacten gehad met BPBF en zijn dit ook niet van plan. Wanneer zij dit zouden wensen zijn wij uiteraard altijd bereid te luisteren en een gesprek dienaangaande te voeren.

Wij lazen hier tevens de volgens ons terechte opmerking dat sommige dingen heel moeilijk te herstellen zijn en dan is het beter iets totaal nieuws op te starten en met een schone lei te beginnen.

Verwachten wij dat de regio's waar het wel nog betrekkelijk goed loopt (West Vlaanderen, Limburg, Brabant, ...) dat zij naar ons overstappen ? Neen maar zij kunnen dat doen mochten zij dat wensen. Wij beseffen echter ook dat wij ons eerst zullen moeten bewijzen vooraleer dit eventueel zal gebeuren. Een deelname aan onze weekendcompetitie zou bijvoorbeeld wel reeds kunnen.
Wij wensen ook af te stappen van provincies en eerder te werken met regio's die onafhankelijk zullen zijn van provinciegrenzen en waarbij vooral tijd en afstand tussen de betrokken clubs van belang zal zijn (zie de site).

Wij promoten actueel :
- een weekcompetitie op vrijdag met een vast stramien over gans Vlaanderen, overal zal de competitie onder dezelfde vorm gespeeld worden.
- een nationale competitie waarbij de sterkste ploegen van het land tegen mekaar kunnen uitkomen en wij de afstanden hiertoe haalbaar maken door dit om de drie weken op zondag te laten doorgaan en tevens 2 matchen per speeldag te laten spelen, dit maakt een verplaatsing van meer dan 120 km toch de moeite waard. Ook deze competitie wordt onder dezelfde vorm als de weekcompetitie afgewerkt.
- een ranking waarbij ook rekening zal worden gehouden met de resultaten in de competitie en waarbij aldus het niet kunnen deelnemen aan één of meer tornooien wordt opgevangen.
- een ranking waarbij ieder jaar op nul zal worden gestart zodat nieuwe en beginnende spelers dezelfde kansen krijgen (geen bescherming meer van de top, zij zullen zich telkens opnieuw moeten bewijzen).
- een individuele competitie onder de vorm van huistornooien en Vlaamse Kampioenschappen waarbij deze in September worden vastgelegd voor het ganse seizoen en toegekend aan de deelnemende clubs
- een 'Pool App' competitie waar wij een platform willen bieden aan recreatieve spelers of spelers die wekelijks spelen niet zien zitten, om toch op een gestructureerde manier aan een vorm van competitie te doen waarbij zij andere spelers kunnen ontmoeten en andere clubs kunnen leren kennen
- organisatie van jeugd- en andere opleidingen
- het zoeken van partners waarmee wij poolbiljart meer aandacht zullen trachten te geven

Wij zijn van mening dat we perfect kunnen bestaan naast en zonder BPBF. Dat ook wij een erkenning kunnen bekomen van EPBF zodat EK afvaardigingen en dergelijke perfect kunnen vanuit onze vereniging.
Gezien de lang aanslepende malaise op alle vlakken vinden wij BPBF dan ook niet echt een betrouwbare partner, noch kunnen we hiervoor partners vinden.

Wij zijn dan ook van mening dat spelers zelf maar moeten bepalen welke vereniging het best bij hun verlangen en verwachtingen past !

Wij hopen dat dit antwoord alle onduidelijkheid dienaangaande wegneemt want wij staan tevens voor klare en duidelijke communicatie !

Tom & Jef