Auteur Topic: Uitbreiding Poolbe  (gelezen 6776 keer)

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Uitbreiding Poolbe
« Gepost op: augustus 26, 2013, 10:42:56 »
Beste poolliefhebbers,

Ik speelde al een tijdje met het idee om wat meer te doen met Poolbe, zodat het niet enkel maar een forum is, maar een echte vereniging voor en door poolspelers en sympathisanten.  Door het verdwijnen van De Loft (zeer jammer), heb ik wat meer tijd en wil ik er wat werk van maken.

De bedoeling van Poolbe is om de poolsport in België te promoten, dit als een onafhankelijke vereniging, zonder verplichtingen naar clubs, zaken of bonden toe.

Ik wil zeker niet teveel in het vaarwater komen van een bond of van bv. BPS, maar er mee samen werken. De doelstellingen zijn dan ook iets verschillend:

- delen van informatie
- helpen van spelers en niet-spelers met allerhande vragen ivm pool
- mee helpen bij het organiseren van tornooien in clubs die hier interesse in hebben maar zelf niet de ervaring
- organiseren van oefenwedstrijden
- organiseren van trainingen ism bv BPS
- algemene promotie maken
- ...

Het staat nog maar in de startblokken, dus alle voorstellen, ideeën en opmerkingen zijn welkom!

Ward

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2013, 19:14:29 »
Het zou prachtig zijn als poolbe zou kunnen gebruikt worden om bvb alle uitslagen en standen van alle provincies hierop zou komen.

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2013, 09:08:22 »
Dat zou zeker prachtig zijn, maar niet echt de bedoeling van Poolbe. Dit is de taak van de regionale bonden lijkt me. Nu, als zij hun uitslagen doorsturen, kan dat eventueel op Poolbe gezet worden.

Poolbe is geen aanhangsel van de bonden, maar een vereniging van spelers die willen verbeteren en zich inzetten voor Pool in België, los van de officiële instanties en clubs. Uiteraard wel in samenwerking als daar mogelijkheden of vragen voor zijn.

« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2013, 09:10:21 door Edu »

Offline THURSTON

  • 6 Ball
  • ******
  • Berichten: 489
  • Karma: +0/-0
  • THURSTON,DE PLACE TO BE. WWW.THURSTON.BE
  • Club: Thurston
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2013, 12:46:00 »
Vind dit een goed initiatief Ward want ik denk dat veel spelers met veel vragen zitten over van alles en nog wat.
Ikzelf bv. heb nog steeds niet onder de knie hoe een tornooi te leiden en zou dit graag willen leren.
Ik hang altijd af van andere personen , nu doet Glenn dit momenteel maar zo kan die jongen zich ook niet 100 % focussen op zijn eigen spel als hij tegelijk aan een tornooike mee doet.
Ik vind zelfs dat personen die een tornooi leiden daar een vergoeding zouden moeten voor krijgen , bv.1 euro per ingeschreven speler en dit gewoon van het prijzengeld aftrekken of gewoon xtra 1 euro inschrijvingsgeld bij betalen.
Die mensen zijn een hele dag bezig om alles in goede banen te leiden en vind dat die daar moeten kunnen voor beloond worden.
Misschien een idee naar de toekomst toe.
Jeugd zou ook wat meer moeten gesteund worden want dat is de toekomst. ( gratis tornooike geven of zo zonder prijzengeld maar wel een aandenken schenken )
Deze jonge knapen moeten de kans krijgen om ook eens tegen andere spelers te spelen zonder dat het hen of de ouders iets kost .
Johnny is heel goed op weg met zijn poolschool want wat ik dit jaar van die jonge gasten op het EK en WK heb gezien is fenomenaal.
Ze hebben op een jaar tijd serieus veel bijgeleerd en hun spelniveau is bangelijk verbeterd , we gaan nog verschieten van die mannen.
In elk geval goe bezig.
Greetzzzzz , Julien. :ok: :ok:
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2013, 12:49:50 door THURSTON »
Your'e not playing against your apponent but against the balls.

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2013, 16:18:27 »
Voor de nationale ranking krijgen de tornooi leiders 30€ (25+5).
Maar denk dat de meeste het doen voor de liefde van de sport,
moesten ze die mensen gratis van eten voorzien en op tijd een drankje voorzien zou er geen probleem zijn denk ik.

Offline THURSTON

  • 6 Ball
  • ******
  • Berichten: 489
  • Karma: +0/-0
  • THURSTON,DE PLACE TO BE. WWW.THURSTON.BE
  • Club: Thurston
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2013, 18:52:06 »
Ja J.P. , ik heb het niet alleen over rankings maar ook over huistornooien en eventuele andere tornooien.
De tornooileider is van groot belang dus deze mogen er van mij iets aan verdienen om idd. hun consumpties mee te betalen.
Voor wat hoort wat. ;)
Your'e not playing against your apponent but against the balls.

The Rocket

  • Gast
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2013, 10:49:14 »
Je hebt groot gelijk Julien , ik heb dit altijd met veel inzet en passie gedaan bij jullie maar soms bij grote bezettingen lijd je eigen prestatie eronder.

Cash geld geven vind ik niet nodig maar paar consumpties en iets te eten zoals jij het voor mij deed is de beste oplossing !!!

Goede toernooileiding is ALTIJD van groot belang !!!

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2013, 16:08:06 »
Er is nu ook de facebookpagina: https://www.facebook.com/officialPoolBe

 B)

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2013, 15:38:48 »
Poolbe is op zoek naar gemotiveerde mensen die graag eens in naam en met hulp van Poolbe iets willen organiseren of mee wat willen brainstormen hoe we pool in België wat kunnen boosten.

Interesse? Laat iets weten!

Mensen die wat afweten van een vzw en/of willen mee opstarten, laat zeker ook iets weten!

Offline van lierde thierry

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
  • Club: acro
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #9 Gepost op: september 17, 2013, 14:23:54 »
info uitslagen ranking tornooien
mvg acro

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: Uitbreiding Poolbe
« Reactie #10 Gepost op: september 17, 2013, 14:34:19 »
Die komen normaal gezien op de nieuwe website van de bond  ^_^

Poolbe heeft op zich niks te maken met de rankings, dus daar zal Poolbe zelf ook niets voor doen. Wel kunnen er op dit forum wel uitslagen en dergelijke komen natuurlijk.