Auteur Topic: nieuwe rankings  (gelezen 26386 keer)

Offline RETROMAN

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #30 Gepost op: augustus 31, 2014, 11:09:26 »
http://www.poolbiljartvlaanderen.be/

dat is de oplossing , hernoem het belgië en vraag erkenning aan EPBF hoppa en ge zijt vertrokken met een frisse naam , frisse site en frisse gezichten ah roer , dit is volgens mij de enige redding !!!

Offline Budo Pascal

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #31 Gepost op: augustus 31, 2014, 11:57:29 »
Hopelijk zal iedere clublid in Belgiè nu wel bereid zijn om een jaarlijks fatsoenlijke bijdrage aan zijn regio te willen doneren die op hun beurt de BPBF kunnen spijzen.
In iedere sport betaald de grote groep kleinen om de groten te zien staan aan de top van de piramide.
Dit was de grootste struikelblok vroeger.
Sponsering en media aandacht zijn super moeilijk.
Geef de nieuwe mensen ademruimte en beloon je vrijwilligers.

Offline Dries_Chaos

  • Bestuur PBB
  • 2 Ball
  • *
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #32 Gepost op: augustus 31, 2014, 13:26:45 »

Ik denk dat 50euro meer als voldoende is.

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #33 Gepost op: augustus 31, 2014, 14:49:38 »
Er moet sowieso ook werk gemaakt worden van een sponsordossier en erkenning bij vsf en bloso... Je kan de bijdrage van de leden niet blijven gebruiken als enige bron van inkomsten.

http://www.vlaamsesportfederatie.be/
http://www.bloso.be/Subsidiering/Pages/default.aspx
http://www.viv-sport.be/nl/

Mooi voorbeeld is de Vlaamse Snooker Federatie: http://www.vsf-snooker.be/nl/

Als de poolsport groter en professioneler wil worden, is dit noodzakelijk.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2014, 16:35:44 door Edu »

Offline Vuysty

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #34 Gepost op: augustus 31, 2014, 21:49:24 »
Worden er nu voorrondes voor de bk's georganiseerd of niet?

Offline THURSTON

  • 6 Ball
  • ******
  • Berichten: 489
  • Karma: +0/-0
  • THURSTON,DE PLACE TO BE. WWW.THURSTON.BE
  • Club: Thurston
Re: nieuwe rankings
« Reactie #35 Gepost op: augustus 31, 2014, 23:59:01 »
Er moet sowieso ook werk gemaakt worden van een sponsordossier en erkenning bij vsf en bloso... Je kan de bijdrage van de leden niet blijven gebruiken als enige bron van inkomsten.

http://www.vlaamsesportfederatie.be/
http://www.bloso.be/Subsidiering/Pages/default.aspx
http://www.viv-sport.be/nl/

Mooi voorbeeld is de Vlaamse Snooker Federatie: http://www.vsf-snooker.be/nl/

Als de poolsport groter en professioneler wil worden, is dit noodzakelijk.
Er is normaal geld genoeg , maar als het slecht beheerd word geraakt het op , zo simpel is het. :unsure:
Your'e not playing against your apponent but against the balls.

Offline aquina

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #36 Gepost op: september 01, 2014, 01:00:32 »
natuurlijk is er geld genoeg. Ik heb ook nog deel uit gemaakt van "een bestuur" en ik weet goed genoeg hoe het er soms en dit benadruk ik dus wel, SOMS, aan toe gaat. onkostennota's die uit de pan slingeren, vergaderingen waar van alles word geconsumeerd als eten en drinken. de verschillende spelers die overal europees en dergelijke gaan spelen, ik weet niet in hoeverre deze spelers hun reiskosten en onkosten vergoed krijgen, maar ALS dit het geval is dan kom je idd niet toe met kleine inschrijvingsgelden en heb je sponserbedragen nodig vb van bloso of VIV maar dan heb je ijzersterke dosiers nodig en een solide bestuur.
en dries, met 35 euro per speler kan je ook al veel doen.   

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #37 Gepost op: september 01, 2014, 08:54:10 »
Het gaat voor die erkenningen niet alleen over geld, wat natuurlijk zeer belangrijk is. Maar ook over een meer professionele aanpak en groeimogelijkheden. Als je als federatie die erkenningen hebt, gaan er veel meer deuren open gaan.

Zoals Aquina aanhaalt, het is zeker de bedoeling om EK en WK-afvaardigingen te sturen, deze zijn de grootste slokop van het budget. Veel ruimte voor andere zaken is er niet meer momenteel. Daarom dus ook nood aan subsidies en dergelijke.

Offline Budo Pascal

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #38 Gepost op: september 01, 2014, 09:01:51 »
de grootste uitgaven zijn de ek uitzendingen en de jaarlijkse epbf bijdrage

de bpbf stuurt jaarlijks 3 beste spelers van de eindranking, beste dame, jeugd en senior.

Dit is dan nog zeer beperkt aantal vergeleken met andere landen.

De spelers die daar een heel jaar voor gespeeld hebben krijgen daarvoor terug :
- hotel + ontbijt ( ongeveer €60 per nacht X 8 dagen gemiddeld= ongeveer € 480/pp)
- inschrijfgeld €110 per discipline ( voor de heren en de senior is da €440pp, jeugd en dame €330pp)
- inschrijving team Belgiè €500 op ek
- vliegticket + transfert ( afhankelijk van ticket gemiddeld €250pp)
- jaarlijkse bijdrage epbf ( ongeveer € 1200)
Totale jaarlijkse kostprijs epbf is jaarlijjs verschillend ruwe schatting €9000

Dit is dan nog maar het minimum dat Belgiè kan doen voor hun uitzendingen.

Wat meer mag is een goede begeleiding gedurende het jaar voor alle categorieën en meer mensen sturen naar de ek's.

Tijdens de vergaderingen ( ongeveer 3 a 4 per jaar) werd in mijne tijd enkel de drank betaald tijdens de vergadering, nooit het eten en iedereen betaalde zijn verplaatsing zelf.

Ook hier dienen de vrijwilligers veel meer beloond en vergoed te worden.

Vergelijken met de VSF is mooi, maar wij tellen ongeveer 400 leden en de VSF een paar duizend en hun grootste inkomen was/is Bloso en alsook bijna niks van sponsors. 

Indien je een goede werking wil hebben, denk ik dat je toch gemakkelijk een budget nodig hebt van ongeveer € 20.000 voor de poolsport in Belgiè op de kaart te brengen.

Dit is mijn persoonlijke mening.

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #39 Gepost op: september 01, 2014, 09:23:46 »
€ 20.000 is heel veel als je dat allemaal bij de leden moet gaan halen natuurlijk...

Met het aantal leden in beschouwing genomen, blijven er eigenlijk 2 opties over:

- de afvaardiging herbekijken: minder spelers sturen, minder betalen voor de spelers,...
- het budget ergens anders zoeken: Bloso, VSF,...

Stel dat je enkel op de bijdrage blijft werken, dan zal het bedrag van bijdrage elk jaar moeten stijgen... Het zou met 400 leden € 50 per lid zijn, dit is dan nog maar enkel het stuk voor de nationale bond. Stel dat er nog eens 50 spelers afhaken met als reden dat ze het te duur vinden (wat best wel kan gebeuren), dan zou het al bijna € 60 per lid worden + een deel voor de regio... Dat lijkt me een onhoudbare situatie en dan graaft bpbf haar eigen graf.

Mij lijkt het een zeer ongezonde situatie als je de afvaardigingen als één van de prioriteiten zet. Je gaat direct een put maken die je dan moet beginnen opvullen.
Ik denk dat het belangrijk is om eerst een degelijke nationale basis te maken, kijken hoeveel budget er is na dat je dit hebt gedaan en dan bekijkt wat een mogelijke investering kan zijn voor afvaardigingen.

Met die basis bedoel ik dan het organiseren van de nationale tornooien, waar een hoger prijzengeld en/of mooie(re) bekers/trofeeën kunnen voorzien worden, meer aandacht voor communicatie (website, affiches, algemene reclame, deelnemen aan sportbeurzen,...), jeugdwerking, coaching, investeren in materiaal,... Enkel op die manier kan je meer leden aantrekken. En meer leden zal meer inkomsten betekenen ook en dan komt er vanzelf meer budget voor bv. afvaardigingen.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 09:41:32 door Edu »

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #40 Gepost op: september 01, 2014, 09:53:59 »
Worden er nu voorrondes voor de bk's georganiseerd of niet?

Daarvoor is het wachten op het bestuur denk ik... Karl is gestopt en Anne voorlopig ook (ze is zelf ook aan het wachten op het bestuur). Voorlopig dus geen nationale tornooien...

Offline Budo Pascal

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #41 Gepost op: september 01, 2014, 11:10:13 »
Vind je instelling en ambitie positief.
Maar wil je doorbreken dan moet je echt wel goede fundamenten hebben en zonder geld moet je niet beginnen.
Alle budget moet niet naar epbf, maar je hebt wel groepen nodig die ;
- tornooileiding organiseren
- alle categorie's begeleiding
- goede voorzitter, boekhouder en penningmeester
- internationale afgevaardigde
- PR media en sponsering
- iedere provincie 1 afgevaardigde

Welke hobby of lidmaatschap met doorgroei mogelijkheden ken jij in Belgiè onder de € 100 per jaar ?

Offline Edu

  • Administrator
  • 5 Ball
  • *******
  • Berichten: 270
  • Karma: +0/-0
  • Poolbe
  • Club: Even pauze
Re: nieuwe rankings
« Reactie #42 Gepost op: september 01, 2014, 11:20:47 »
Snooker ;)

Nu, het is waar wat je zegt, maar ik denk dat als er een degelijke basis is, met groepen, en een transparante werking, dat je dan misschien inderdaad € 100 kan vragen.  Ik zou het alleszins wel betalen dan... Momenteel is de algemene indruk dat het inschrijvingsgeld omhoog moet om de afvaardigingen te kunnen betalen = geen goede indruk.

En ik heb het al gezegd, maar nog eens: ik wil best wel meewerken aan een nieuwe start als die zich in de (nabije) toekomst aandient... Maar dan wel met enkele voorwaarden, maar dat bekijk ik dan wel als het zover is  ;)
« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 11:43:59 door Edu »

Offline RETROMAN

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #43 Gepost op: september 02, 2014, 10:22:01 »
mannekes toch , wat is nu 50 of zelfs 60 euro om een jaar je sport te beoefenen zeg aub , als dat de redding is om gezonder financieel te leven so be it hé:)

er zijn mensen die om hun kind sport te laten doen zoals voetbal/basketbal bvb 200 tot 250 euro/jaar betalen per kind dan nog wat is dan 50 tot zelfs 100 euro / jaar zeg


Offline JollyJumper

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
Re: nieuwe rankings
« Reactie #44 Gepost op: september 02, 2014, 11:04:43 »
Zolang er geen vergadering komt om het "oude " bestuur te ontslaan uit hun functies zal er niets veranderen.

Het finanicële plaatje is altijd een delicaat punt geweest bij BPBF.  De getallen die Pascal opgeeft zijn een klein beetje onderschat.

Indien je een nieuw bestuur wil benoemen, zal er een vertegenwoordiger per regio moeten zijn.
Die moeten dan samenwerken en een geheel vormen, en dit is niet gemakkelijk.

Een voorstel voor Edu, zoek mensen die poolminded zijn en eventueel zich willen inzetten, dan kan er verder gepraat worden over het voortbestaan van de poolsport in België, al dien niet onder de huidige structuur.