Auteur Topic: vergadering lpbf  (gelezen 8951 keer)

Offline going4gold

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 7
  • Karma: +0/-0
vergadering lpbf
« Gepost op: september 14, 2012, 09:17:01 »
is er iemand gisteren geweest? kan er iemand vertellen wanneer de competitie zal starten en wanneer de kalender online komt?

thanx

Offline going4gold

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 7
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2012, 10:29:20 »
kalender staat online :)

Offline ben terug

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2012, 11:29:50 »
ben er gisteren geweest, moet zeggen dat diegene die er zich nu mee bezig gaan houden enorm wat werk verricht hebben de laatste weken, enkele punten die toch wel belangrijk zijn: 2e en 3e afdelingen starten reeds maandag as, 1e afdeling een weekje later de kalenders staan op de site van de lpbf, toch ook belangrijk is dat er tot 15 oktober geen contoles of boetes zullen zijn ivm de drescode, de drescode voor iedereen wordt drescode c, in elke afdeling dezelfde speelwijze: 1 x 14.1, 1 x 10 ball, 2 x 8 ball en 2 x 9 ball, dit is ook de voorgestelde volgorde die eventueel kan gewijzigd worden als beide ploegen hiermee instemmen, ga hier niet alles opzetten want dan vergeet ik misschien veel maar alle info vind je op de site

Offline LPBF

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • LPBF
Re: vergadering lpbf
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2012, 17:03:57 »
Afgelopen donderdag 13 september was er de vergadering voor het begin van het komende pool seizoen 2012-2013. Dit ging door in de zaal van Il Carpatio in Houthalen, aanvang 20.00 uur.
Omdat de aftredende bestuursleden door werkverplichtingen niet konden aanwezig zijn, werd Johny Vanrijkel gevraagd om de vergadering voor te zitten.
Na het welkomstwoord werden de kandidaten voorgesteld die zich geroepen voelde om eventueel toe te treden in het bestuur van de LPBF.
Elke aanwezige club had recht op 1 (één) stem die anoniem werd uitgebracht.
Na telling van de stemmen werden volgende mensen benoemt tot de  nieuw bestuursleden, Thomas Vanbroekhoven, Ronny Reniers en Johny Vanrijkel kregen het vertrouwen van de aanwezige clubs.
Hierop volgde de uiteenzetting van het aankomende seizoen.
Er wordt van start gegaan met 10 clubs die zorgen voor 31 ploegen.
De competitie zal plaats vinden in drie afdelingen.
De aanvang van de wedstrijden zal 20 uur zijn.
In elke afdeling zal er gespeeld worden naar volgend formaat :
1 X 14.1    ( race naar 80 in 1° - 60 in 2° en 50 in 3° afdeling)
1 X 10 ball       ( race naar 7 in 1° - 6 in 2° en 5 in 3° afdeling)
2 X 8 ball    ( race naar 7 in 1° - 6 in 2° en 5 in 3° afdeling)
2 X 9 ball   ( race naar 8 in 1° - 7 in 2° en 6 in 3° afdeling)
Elke wedstrijd zal 1 punt opleveren en de totaalscore van de frames kan nog voor 1 extra punt zorgen.
De volgorde van spelen is bindend of er moet een onderling akkoord zijn tussen de ploegen voor dat de wedstrijden starten.
In de hoogste afdeling zal na de normale competitie overgegaan worden op play offs ( tussen de nr’s 1 tot en met 4 om te zien wie uiteindelijk de winnaar  wordt van dit jaar en tussen de nr’s 5 en 8 voor te zien wie zou kunnen dalen)
De play offs starten met behoud van de verworven punten in het lopende jaar en worden gespeeld met een heen en terug ronde.
In overleg met de aanwezige clubs werd er besloten dat alle wedstrijden in elke afdeling zullen gespeeld worden op getapte tafels of met magic racks.
Ook zal er in de eerste afdeling de 3 punten regel van toepassing zijn bij de break van 9 ball.
Betreffende de bekerwedstrijden zullen de voorronde gaan tussen de ploegen uit 2° afdeling en 3° afdeling.
De ploegen uit de hoogste afdeling zullen pas aantreden in de 1/8 finales.
Vanaf de kwart finale zal er gespeeld worden met heen en terug wedstrijden, de finale dag tussen de laatste 4 overgebleven ploegen zullen plaats vinden op 1 dag, plaats en datum nog te bepalen.
Voor meer details is het aangeraden via de site te kijken of contact op te nemen met een van de bestuursleden .
Er wordt iedereen een tof en sportief pooljaar gewenst.

Het LPBF bestuur.
lpbf@telenet.be
www.LPBF.be

 

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2012, 17:38:12 »
dus de beker wordt niet gespeeld zoals opgelegd voor ELKE REGIO door BPBF namenlijk dko voor alle ploegen tot eindronde.

Offline LPBF

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • LPBF
Re: vergadering lpbf
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2012, 17:48:41 »
Ik zie niet waar dat staat dat het SKO is, maar om onduidelijkheden de kop in te drukken kunnen wij je vertellen dat de voorronde worden gespeeld in een chart van 32 ploegen waar uiteindelijk 4 ploegen aan de winnaarskant en 4 aan de verliezerskant overblijven. Daarna komen de ploegen van eerste afdeling er bij.
Hopend u hierbij de nodige duidelijkheid te hebben verschaft,
Sportieve groet
Het LPBF bestuur
« Laatst bewerkt op: september 15, 2012, 17:50:37 door LPBF »

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2012, 18:29:18 »
Vind het gewoon raar dat jullie 1é reeks pas later erbij komen.
Dit is net de scharme van de bekerronde dat de lagere afdelingen soms stunten.

Ook de puntentelling (competitie en beker) was toch nationaal vastgelegd op de nationale vergadering van 17 juni 2012.
Beker was per gewonnen match.
Competitie was één punt per gewonnen frame.
Bekijk het verslag deel 3 punt II 4é alinea eens.

Ik zal het voor de duidelijkheid hier posten:

Citaat
Ook de manier van puntentelling dient gelijk te worden gesteld. De regio’s kwamen hier overeen per gewonnen rack 1 punt toe te kennen. Voor straight dient men het gemaakte ballen aantal te herleiden/te converteren naar racks

Offline resurrecta

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 65
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2012, 23:42:25 »
Dat is vastgelegd door de toen aanwezige regio's en Limburg heeft aan die vergadering geen afgevaardigde in functie kunnen sturen.

En dit is dan persoonlijk: laat nationaal eerst maar eens een jaar bewijzen dat het daar niet rommelt alvorens de regio's te controleren. Een regionaal bestuur heeft als voornaamste taak in mijn ogen nog steeds te zorgen dat de eigen regio op een propere manier kan spelen ipv nauwgezet de nationale richtlijnen te volgen waar Limburg zelf niet in meebeslist heeft bovendien.

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #8 Gepost op: september 16, 2012, 01:08:11 »
Akkoord de regio Limburg was niet aanwezig wegens ontslagnemend.
Maar iemand van het nieuw bestuur was er wel aanwezig en ook akkoord met de afgesproken puntentelling.

Offline resurrecta

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 65
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2012, 01:31:14 »
Akkoord, maar in functie van Limburg zal die persoon eerst zijn prioriteiten nu daar leggen vermoed ik dan.
Het is al goed dat nationaal gevraagd is om de 4 EPBF erkende disciplines te spelen. Zolang dat gedaan wordt in de meest gunstige omstandigheden hetzij op nationaal, hetzij op regionaal vlak, vind ik dat we ver staan.
Ik vrees alleen dat de bekercompetitie in aanleiding naar de Simonis-cup eerder voor conflicten zal zorgen (3-4 man probleem). Hierrond zou ik weleens willen weten hoe de andere regio's dit van plan zijn aan te pakken voor het komende jaar.

Offline jean-pierre

  • Bestuur PBB
  • 4 Ball
  • *
  • Berichten: 103
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2012, 06:44:42 »
Ik vrees alleen dat de bekercompetitie in aanleiding naar de Simonis-cup eerder voor conflicten zal zorgen (3-4 man probleem). Hierrond zou ik weleens willen weten hoe de andere regio's dit van plan zijn aan te pakken voor het komende jaar.

Ook dit is reeds op deze bewuste vergadering opgelost, voor de Simonis Cup zijn er maar 3 spelers meer nodig.

Persoonlijk vind ik dat we met de regio's en aanwezige mensen veel bereikt hebben op deze vergadering,
zowel voor de regio-competitie en de beker alsook voor zowel Simonis Cup als BK-teams.
Dan is het nu jammer dat één regio de (goede) vooruitgang terug afremt.

Offline resurrecta

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 65
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2012, 07:59:29 »
Of je het al dan niet over Limburg nu hebt of Oost-Vlaanderen, is me niet heel duidelijk  :lol:. Maar goed, indien de Simonis cup opgelost is, stelt zelfs het verschil in bekerformaat geen probleem aangezien het me dan ook zo lijkt dat Limburg in de Simonis cup dan wel in het nationale formaat kan spelen met 3 man zoals dan overeengekomen. De regionale beker beïnvloedt enkel de plaatsing voor de Limburgse ploegen in de Simonis cup, niet een formaat dat nationaal afgesproken is om de Simonis cup op zich te spelen.
Dat die regionale beker dan nog verschillend zou zijn van formaat, is dan net weer wat te veel muggenzifterij vind ik dan persoonlijk want niemand wordt echt benadeeld.
Maar soit, dit gezegd zijnde, mogen we tevreden zijn dat we de komende week van start kunnen gaan, ;)

Offline joeri

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
  • Club: ivoren bal assenede
Re: vergadering lpbf
« Reactie #12 Gepost op: september 16, 2012, 09:34:34 »
man wat word er hier weer gevit , wees blij dat er in limburg nog mensen zijn die het beste voor hebben en de tijd willen nemen om een mooie competitie te organizeren regels van hier en van daar nationaal trekt het gewoon op niets ( meer ruzie en onkunde dan bestuur , zonder de mensen gerekend die zich elke dag inzetten ) hopelijk krijgt karl die beerput terug op de rails tot dan zeg ik  :ok: GOED BEZIG REGIO LIMBURG maak er een gezellig seizoen van

Offline ben terug

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 20
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #13 Gepost op: september 16, 2012, 17:50:37 »
als iedereen zijn eigen regio geregeld krijgt is het goed, bedankt aan Johny, Thomas en Rhonny op zo een korte tijd de boel te regelen, limburg zal zijn ploegen voor de simoniscup wel afvaardigen hoe dit zal gaan zullen wij hier wel zelf regelen

Offline Smashie

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 3
  • Karma: +0/-0
Re: vergadering lpbf
« Reactie #14 Gepost op: september 17, 2012, 13:13:48 »
Hallo,

Ik zie hierboven dingen vermeld staan ivm dresscode C. Wat houdt dit juist in ? (kan het niet opzoeken in de reglementen want deze zijn blijkbaar niet bereikbaar op de site van poolbelgium.be)

Thanks!