Auteur Topic: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball  (gelezen 18062 keer)

Offline Persyntje

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #15 Gepost op: oktober 12, 2008, 19:13:49 »
Dag Stovie,
Wil je Danny Verheye bij poule 3of4 zetten en
        Curd Persyn bij poule 5of6 zetten aub?

Offline Stovie

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 61
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #16 Gepost op: oktober 12, 2008, 19:34:37 »
Citaat van: "Persyntje"
Dag Stovie,
Wil je Danny Verheye bij poule 3of4 zetten en
        Curd Persyn bij poule 5of6 zetten aub?

Komt in orde

Offline Stovie

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 61
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #17 Gepost op: oktober 12, 2008, 19:59:58 »
De poules lopen al aardig vol. Aarzel niet om u in te schrijven.

Haast en spoed is voor ene keer heel goed.

Mvg

Stovie

Offline streetfighter

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #18 Gepost op: oktober 12, 2008, 21:23:43 »
zet lannoye kevin erbij poule 3 of 4

Offline Stovie

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 61
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #19 Gepost op: oktober 13, 2008, 10:28:51 »
Citaat van: "streetfighter"
zet lannoye kevin erbij poule 3 of 4

Is gebeurd

Offline Megabuzze

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #20 Gepost op: oktober 15, 2008, 23:27:19 »
de bond in west-vlaanderen is ook goed bezig.
race naar 3 en je kan in gelijk welke poule spelen.
een vraagje graag, mag je met je eigen keu spelen. :?:

Offline Bicky

  • Global Moderator
  • 4 Ball
  • *******
  • Berichten: 176
  • Karma: +0/-0
  • Club: De Mambo
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #21 Gepost op: oktober 16, 2008, 08:36:56 »
Tuurlijk zijn we goed bezig.
Het enige waar we nog een remedie tegen moeten vinden zijn vervelende aardwormen en ander ongedierte - zoals jij m.a.w. (dit wil zeggen met andere woorden) - die een echte plaag zijn voor de poolsport.
Je beoefent een sport die je constant bekritiseerd, ik vraag me dus terecht af of je nog wel gelukkig bent in je sport.
Misschien moet je je gaan focussen op het kantklossen, daar zitten ook veel halve 'garen' ...
Nearly winning is always losing!

Offline streetfighter

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #22 Gepost op: oktober 18, 2008, 21:31:51 »
ik moet die megabuzze toch een beetje gelijk geven wi wat hij zegt race tot 3 voor een west-vlaams kampioenschap geven .................je kan zowel gewoon de tos spelen dat is ook 50/50 procent kans alli gow zijt eki eerlijk je willen jullie je best doen wat dak tof vindt maar race tot 3 geven is jullie eigen wel een beetje belachelijk maken ,,of kan je het uitleggen waarom je dit zo gedaan hebt denk je in het voordeel van jezelf als mindere speler???????? niet kwaad bedoeld ma ik vind jullie systeem belachelijk :!:  :twisted:

Offline Wizard

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 213
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #23 Gepost op: oktober 19, 2008, 00:01:37 »
Alee jom kop of let  :lol:

Offline Bicky

  • Global Moderator
  • 4 Ball
  • *******
  • Berichten: 176
  • Karma: +0/-0
  • Club: De Mambo
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #24 Gepost op: oktober 19, 2008, 14:32:11 »
Citaat van: "streetfighter"
ik moet die megabuzze toch een beetje gelijk geven wi wat hij zegt race tot 3 voor een west-vlaams kampioenschap geven .................je kan zowel gewoon de tos spelen dat is ook 50/50 procent kans alli gow zijt eki eerlijk je willen jullie je best doen wat dak tof vindt maar race tot 3 geven is jullie eigen wel een beetje belachelijk maken ,,of kan je het uitleggen waarom je dit zo gedaan hebt denk je in het voordeel van jezelf als mindere speler???????? niet kwaad bedoeld ma ik vind jullie systeem belachelijk :!:  :twisted:

Waarom doen wij dit, heel simpel.

Vorig jaar speelden we op verschillende locaties voorrondes in een normale format, dwz double knock-out race naar 5 of 6 om zo je plaats afdwingen voor de finaledag.
We zagen echter dat er helemaal of geen belangstelling was voor deze IPK's of toch niet in deze vorm. Er was gewoonweg niet genoeg interesse om op één locatie een deftige voorronde te spelen.
Door het invoeren van een nieuw systeem hoopten we dus op meer volk en deels lukt dit. Ik zal dit later uitleggen.
We deden het dit jaar dan ook voor de uitbater want uit vorige edities leerden we dat de uitbater er niet voordeliger uitkwam en zo een voorronde voor hem niets voorstelde, zeker niet als je op een voorronde maar 6 spelers ziet opdraven die meteen geplaatst zijn. De combinatie van het op 1 weekend te doen en niet in voorrondes maakt het dus voor de uitbater interessanter om het IPK te organiseren.
Om zulks plan te kunnen uitvoeren en ook om zoveel mogelijk mensen de kans te geven om te laten deelnemen (target 64 (8x8)) maakten we dus een poulesysteem.
Om dit systeem te kunnen laten werken en met de nodige tijdsdruk in het achterhoofd moet je dus een poule organiseren waarin je snel met tijd kan omgaan EN tevens genoeg mensen kan laten spelen.
Dus onze conclusie was om 8 mensen te laten spelen tegen elkaar in 9-ball race naar 3. Je moet minstens 7 wedstrijden spelen, dat maakt 21 frames (op zen minst).
Reken daar een gemiddelde van 3 minuten per frame en je komt aan net iets meer dan een uur. +marge = ongeveer 2u de tijd om de poule af te werken op minstens 4 tafels
Wat je zegt is deels waar, je kan verliezen van iedereen, maar omgekeerd geldt hetzelfde, je kan ook winnen van iedereen.
Waarom zeg ik nu dat onze format deels slaagt; blijkbaar loopt het IN de clubs nogal stroef omtrent de communicatie van deze IPK's. Ik denk dat wij onze verantwoordelijkheid meer dan ooit opgenomen hebben en de IPK's via mail, papier en dit forum hebben bekend gemaakt.
Ik kan me nog niet uitspreken over de opkomst van komende zaterdag of zondag, maar ik weet wel dat iedereen tevreden naar huis zal gaan omdat iedereen waar zal gekregen hebben voor zijn geld, zowel de uitbater in de eerste plaats als de spelers.
Zowiezo komt er een volwaardige finaledag komende zondag en dat is een verbetering met de andere jaren in het achterhoofd.
Ook al is de race naar 3 een heikel punt misschien, dit is een "race to" ALS we aan 64 spelers komen.
Wat niet wegneemt dat als er op de kwalificatiedagen zaterdag en zondag minder volk komt, we de "race to" kunnen aanpassen.

We kunnen nu eenmaal niet iedereen dwingen om deel te nemen.
We hebben de format interessanter gemaakt voor de uitbater.
We hebben de prijzenpot verhoogd.
En we hebben rekening gehouden met de datum.
Nu is het aan de spelers om te doen wat van hen verwacht wordt en dat is deelnemen.
Nearly winning is always losing!

Offline Bicky

  • Global Moderator
  • 4 Ball
  • *******
  • Berichten: 176
  • Karma: +0/-0
  • Club: De Mambo
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #25 Gepost op: oktober 19, 2008, 14:35:30 »
En nog iets Kevin.
De "race to" is enkel en alleen maar in de kwalificatieronde.
Op de finaledag wordt er een normal DKO afgewerkt.
Dus meer dan speelplezier genoeg.

Moest je trouwens betere ideeen hebben om het :

1. Nóg interessanter te maken voor de uitbaters.
2. Een systeem dat de speler waar voor zijn geld geeft
3. Een systeem waarbij je ook genoeg mensen de kans kan geven om deel te nemen.
4. Een tornooi dat op 1 weekend kan afgewerkt worden.

dan mag je dit altijd uitvoerig komen bespreken met ons.
Wij staan altijd open voor nieuwe ideeen !
Nearly winning is always losing!

Offline NINEBALLJUNK2

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 29
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #26 Gepost op: oktober 19, 2008, 20:07:12 »
je mag david vanhauter en andy verhaeghe erbij zetten voor de zondag,

ik vind het een schitterende fomat by the way, eigenlijk krijg je een best of 21 tegen 7 verschillende spelers.

ik hoop dat er veel volk komt al speelden we maar voor de ''eer". West Vlaanderen is een hele sterke pool provincie en wie  zich hier mag kronen tot provinciaal kampioen mag zich tot de besten van belgie rekenen. :twisted:

Offline Stovie

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 61
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #27 Gepost op: oktober 20, 2008, 20:58:40 »
Voor elk systeem zijn er voor en tegenstanders. Wij hebben dit systeem uitgewerkt in de hoop meer mensen te kunnen warm maken voor dit tornooi dan vorig seizoen.

Kritiek geven is heel gemakkelijk en ik heb er geen probleem mee als dat gebeurd maar dan wel graag op een constructieve manier zodat iedereen er beter van wordt.

Kevin, ik begrijp heel goed dat iemand van uw niveau niet graag naar drie winnende frames speelt maar de magere opkomst van vorig seizoen dwong ons ertoe om een andere weg in te slaan. Als goede raad kan ik u geven om zoveel mogelijk spelers aan te spreken om te komen deelnemen zodat het opnieuw interessant wordt voor de uitbaters, de federatie en de spelers om de tornooien langer te maken.

Ik hoop dus dat het dit jaar een voltreffer wordt zodat we het tornooi opnieuw kunnen uitbreiden.

O ja, bijna vergeten. Ondertussen komt het tornooi heel dichtbij. Er is nog plaats in alle poules dus aarzel niet om u in te schrijven.

Mvg

Stovie
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2008, 13:39:17 door Stovie »

Offline The Ghost

  • 4 Ball
  • ****
  • Berichten: 146
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #28 Gepost op: oktober 21, 2008, 11:04:09 »
't Is een prutssysteem... 8)
What you put INTO The Game, is what you will get OUT of it...

Offline Stovie

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 61
  • Karma: +0/-0
Re: Individueel kampioenschap van West Vlaanderen 9-ball
« Reactie #29 Gepost op: oktober 21, 2008, 12:30:02 »
Citaat van: "The Ghost"
't Is een prutssysteem... 8)

Hoe laat ?