Auteur Topic: 9-ball rack  (gelezen 4597 keer)

Offline Dagelijksbrood

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
9-ball rack
« Gepost op: mei 29, 2007, 16:51:19 »
Kan iemand mij zeggen wat de bedoeling is van het alternatieve 9-ball rack, met de 9 in plaats van de 1 op de voetspot (zoals bijvoorbeeld in US Open 2005)?  En wordt dit in Europa ook toegepast?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Dagelijksbrood »

Offline Lou

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2007, 17:06:00 »
In de US Open plaatsen ze de 9 op de voetspot om het aantal Break en Run's te verlagen.

Bij een normaal 9-ball rack is het voor goede spelers vrij simpel om eens ze de tafel doorhebben steeds de cornerball te potten bij de break.

Het alternatieve rack valt moeilijker te breaken, de meeste gaan op de US Open voor de 1 in het midden.

Bij mijn weten word dit alleen toegepast in de US Open...

(het is ook maar van te zien op youtube, dus ik kan er compleet naast zitten, maar volgens mij is da de reden: het aantal B&R's verlagen, zodat het publiek meer een 'echte' match te zien krijgt).

Greetz.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Lou »

Offline Koentje

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 59
  • Karma: +0/-0
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2007, 18:18:50 »
op welke bal break je dan eigenlijk? :s

Ik veronderstel, niet de kop van het rack, want dan krijg je meteen een fout... waar ligt de 1ball dan?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Koentje »

RoelG

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2007, 18:22:14 »
Nee, de 9 ligt altijd in het midden. Maar ofwel plaatsen ze het rack zo dat de 9 of de 1 op de voetspot ligt. Je rackt verschuift in z'n geheel...Dus het ligt in z'n geheel ietsje hoger met de 9 op de voetspot.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door RoelG »

Offline Jimmy

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 8
  • Karma: +0/-0
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2007, 14:30:28 »
Citaat van: "Lou"
In de US Open plaatsen ze de 9 op de voetspot om het aantal Break en Run's te verlagen.

Bij een normaal 9-ball rack is het voor goede spelers vrij simpel om eens ze de tafel doorhebben steeds de cornerball te potten bij de break.

Het alternatieve rack valt moeilijker te breaken, de meeste gaan op de US Open voor de 1 in het midden.

Bij mijn weten word dit alleen toegepast in de US Open...

(het is ook maar van te zien op youtube, dus ik kan er compleet naast zitten, maar volgens mij is da de reden: het aantal B&R's verlagen, zodat het publiek meer een 'echte' match te zien krijgt).

Greetz.


En normaal gezien gaan de goede spelers idd ofwel voor een bal in de cornerpocket ofwel de 1 in een van de middenpockets (het 2de geval probeer ik zo goed als het kan te beheersen want dat komt tot zijn recht op alle tafels en het potten in de cornerpocket komt alleen tot zijn recht op 'getapte' tafels
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Jimmy »