Auteur Topic: nieuw  (gelezen 2671 keer)

Offline kenn

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
nieuw
« Gepost op: november 12, 2012, 10:55:48 »
Gegroet allen,

ik ben nieuw in het milieu en heb een paar vragen (je mag desnoods antwoorden met links/urls..)

-als je lid wil worden dien je dus een licentie aan te vragen? Is deze gebonden aan een club? Of kan je als individu ook gewoon los een nr verkrijgen?
-dien je best een vaste club te zoeken om te poolen? Om zo een team te maken? Of gaat het om toernooien die je individueel aangaat?
-die rankings die je terugvind op poolbelgium.be, kan iemand dat ietswat uitleggen? A/B ? De 8/9/10/14.1 zijn de speltypes..

Ik heb jaren carambole gespeeld, dus ik ben van plan om een andere keu te kopen, kwestie van een zwaardere keu te hebben (mijne is amper 475gr), maar zijn er behalve gewicht en de dikte van pomeran nog iets waar ik moet op letten? De soort pomerans?

Zelf ben ik afkomstig van Vilvoorde, maar woon nu in Gent samen met mn verloofde, dus ik denk dat ik in de Arena zal gaan trainen..

Alvast bedankt voor de info.

Met vriendelijke groeten,
kenn

Offline resurrecta

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 65
  • Karma: +0/-0
Re: nieuw
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2012, 02:13:24 »
Even een repliek want ik zie dat hier niet op gereageerd wordt.

Die rankings en licenties vallen onder 1 boterham. In het kort:
Je kan een licentie los verkrijgen aan de bond waarmee je dan ook deelname hebt voor de huidige C-ranking en kan opklimmen naar de niveau's A en B.
Je hebt dus geen verplichting om een vaste club te zoeken.
However, aangezien je toch op een vaste stek traint veronderstel ik, dan kan je best ook clublid worden om b.v. deel te kunnen nemen aan de wekelijkse competitie (hetzij als vaste speler, hetzij als reserve). Dan maak je in de meeste clubs (nog steeds) aanspreek op de voordelen van een clublid en de reguliere competitie is toch wel een propere manier om wedstrijdritme op te doen voor de rankings.

De keu... Mja, practisch gezien hoef je eigenlijk van keu te veranderen om te kunnen spelen. Er zijn lange tijd ook mensen geweest die evenzeer met een snookerkeu speelden. Maar als de visie is van een beetje the right tool for the job te hebben, dan raad ik je aan om een deftige poolkeu aan te schaffen. Vanaf zo'n 200 beginnen deftige basismodellen. In welke mate je beter materiaal wil en welk budget ertegenover staat, is aan jou.
Je kan uiteraard bij een goede keubouwer terecht om iets naar smaak te laten bouwen ofwel ga je de keuze maken zoals velen in Vlaanderen en schaf je een Predator of Mezz of iets dergelijks van hoger niveau productie aan. Je moet zien welke keu jou het best aanvoelt.

Greetz