Auteur Topic: Keu mee op reis  (gelezen 4212 keer)

Offline RookiE

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
Keu mee op reis
« Gepost op: juni 14, 2008, 13:26:57 »
Kan iemand mij zeggen hoe je het beste je keu mee kan vervoeren op het vliegtuig? Ik dacht eerst als handbagage maar dat word niet aanvaard door de vliegmaatschappij wegens te groot. Mischien weet iemand van onze toppers die regelmatig vliegen mij iets meer te vertellen....???
 grtz, chris

Offline WimH

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 30
  • Karma: +0/-0
Re: Keu mee op reis
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2008, 13:49:09 »
Beste optie is een reistas voor keu's. Softbag waarin je je cuecase stopt.
Dan laten vervoeren als fragile (en vragen of ze er voorzichtig mee omspringen, waardoor ze het soms bij de dieren plaatsen.) Kan dan wel eens koud uit de vlieger komen, maar wel zonder brokken.

Andere optie is keu's mee in je normale reiskoffer, goed ingepakt uiteraard.

Offline RookiE

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
Re: Keu mee op reis
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2008, 14:16:50 »
Merci voor de tip Wim,
die softbag lijkt me de beste oplossing maar vrees alleen een beetje voor de temperatuurverschillen. Daar boven is het ferm koud en eens geland dan weer snikheet. Ik ga namelijk in september naar de Filipijnen, dus snikheet en vochtig. Aangezien een keu van hout is en hout leeft zou dat wel een beetje voor problemen kunnen zorgen.
grtz

Offline FaSta

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 46
  • Karma: +0/-0
Re: Keu mee op reis
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2008, 19:24:02 »
daar maak ik me ook steeds zorgen om,
wat is nu eigenlijk de beste plaats om je keu te bewaren??
Only one thing can defeat you, your own fear

Offline Budo Pascal

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 79
  • Karma: +0/-0
Re: Keu mee op reis
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2008, 09:32:51 »
indien je moet betalen voor je 2de inscheckbagage en  je reiskoffer lang genoeg is steek je uw keu met keukoffer volledig erin
indien het niet extra kost en je hebt geen lange reiskoffer, dan draai je best van dat folieplastic met nopjes erond, maar dit zijn wel extra's, wij doen dat niet en laten de normale keukoffer gewoon inschecken.
als er dieren meegaan op het vliegtuig, kun je vragen om hem ook in die verwarmde ruimte te plaatsen
 :wink:

Offline R3dw0lF

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Re: Keu mee op reis
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2008, 14:23:06 »
als ik me ni vergis heb ik paar maand gelezen dan poolcue's op de lijst van de verboden items staan bij hand bagage. Dus da mag je zowiezo al vergeten.

http://hier meer info over verboden items (in't engels)

dus ja in de je koffer als hij erin kan, zou ik ook het beste vinden.

Qua temperatuur gaat het normaal gezien naar de -57°C (buiten het vliegtuig) in het bagageruim weet ik ni meer, kzou het es moeten opzoeken in men oude cursussen. Maar het kan wel koud worden ;-) das waar ... goe induffelen is een optie?

Offline Dassie

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 64
  • Karma: +0/-0
Re: Keu mee op reis
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2008, 19:41:47 »
Dag Rookie,

ik ben vorig jaar ook naar de Filippijnen gevlogen om het WK te spelen.  
Heb mijn case gewoon in een reistas voor keu's gestoken en bij het inchecken naar de "oversize luggage" gebracht. Aan de incheckbalie wordt er een sticker op geplakt van fragile en daarna moet je je geen zorgen meer maken.
Mijn keu's waren nog altijd even recht toen ik aankwam in de Filippijnen.  :lol:

Grtz,

Dassie

Offline RookiE

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 10
  • Karma: +0/-0
Re: Keu mee op reis
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2008, 19:30:26 »
Okay dassie,
kzal het er dan maar op wagen.
thnx