Auteur Topic: groentje  (gelezen 2971 keer)

Offline koenvools

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
groentje
« Gepost op: oktober 18, 2013, 13:03:15 »
Hey, ik wil me hier kort even voorstellen. Ik ben nog een 'groentje', dus hopelijk vind ik hier antwoorden op mijn vele vragen  :D
Ik ben Koen, 36 jaar, uit Varsenare, en ik heb altijd graag pool gespeeld. Het bleef echter steeds beperkt tot occasioneel eens naar een poolcafé gaan om daar een uurtje te spelen met een vriend. Niveau: geen commentaar :lol:

Nu hebben mijn vrouw en ik het in onze kop gekregen om iets te doen met de vrije ruimte in onze woonkamer, nl een pooltafel laten zetten. Na wat rondzoeken is het de witte Bufffalo Eliminator 7ft geworden. Deze wordt volgende week vrijdag geïnstalleerd, dus ik heb een ganse herfstvakantie om er van te genieten :).

Ik zou graag binnen een bepaalde tijd meedoen met toernooien in de streek. Daarvoor ga ik natuurlijk eerst thuis oefenen om toch wat de basisbeginselen mee te hebben. Ik heb op youtube al fantastische educatieve filmpjes gezien. Op die manier zou ik graag een bepaald niveau halen die me toelaten om niet echt uit de toon te vallen tijdens toernooien.
Ik denk als ik elke dag een uur kan trainen, dat ik zo gestaag zal verbeteren in mijn spel.

Ik heb hier al wat rondgekeken en al veel opgestoken, maar toch had ik graag van jullie nog enkele tips gekregen.
*Met wat zou ik best beginnen trainen / oefenen: geïsoleerde oefeningen of gewoon spelletjes spelen?
*Welke soort pool speel je best als je alleen oefent op een 7ft: 9ball, 8ball,...?
*Welke poolclub kan je me aanraden hier in de buurt (Brugge)?
*heb je nog andere tips voor me, just shoot...

Alvast bedankt!
Koen
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2013, 13:06:18 door koenvools »

Offline PvPNyko

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 18
  • Karma: +0/-0
.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2013, 06:58:52 »
Ik denk dat je best gewoon oefeningen doet in plaats van gwne spelletjes te spelen.
Best beginnen met gewoon potten. Van simpel naar moeilijk, dicht naar ver en recht naar schuin. Als dat simpel begint te worden kun je dubbels/effecten/positiespel oefenen.
Als ge da allemaal kunt dan kunde pas beginnen met een 8balleke te doen en zien hoeveel ge erin krijgt van de break tot je mist.
Zo zou ik het doen toch.  :beer:

RoelG

  • Gast
Re: groentje
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2013, 20:47:40 »
Dag Koen,

tof nog eens een nieuw gezicht te "zien" hier :) Welkom!

Heb even die tafel opgezocht die je aangeschaft hebt en ziet er een proper model uit! Zullen al veel spelers jaloers op zijn, op een eigen tafel thuis ;)

Nu, wat je zegt dat je eerst een bepaald niveau wilt halen om mee te doen aan tornooien: ik zou het zo niet doen. Ga gewoon eens een club binnen (desnoods met je kameraad) en speel daar eens een huistornooitje mee ofzo. Het is absoluut niet zo dat iedereen die in een club speelt, ook een dadelijk een bepaald niveau heeft hoor. Ook in de competie zijn er verschillende reeksen naargelang het niveau.

Laat dat dus je zeker niet afschrikken daardoor en gewoon lekker meedoen! Nieuwe gezichten zijn hard nodig in onze sport! :)

En als je in de club speelt krijgt je links en rechts al veel tips, die je dan thuis kunt gaan oefenen.

Qua training: ik doe het meestal zo: wat ballen op tafel smijten en dan proberen leeg te spelen. Als je wat verder bent kun je meer gerichte oefeningen gaan spelen, die inspelen op je zwakkere punten.

Qua clubs in en rond Brugge heb je The Trickshot en de One Four Seven. Je kan alle clubs die competitie spelen in West-Vlaanderen hier terugvinden:
http://www.9-ball.be/aangesloten-clubs

Succes en tot binnenkort!