Auteur Topic: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie  (gelezen 5019 keer)

Offline Koentje

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 59
  • Karma: +0/-0
8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Gepost op: augustus 30, 2008, 16:07:33 »
Dames, Heren,

Graag wat ervaringen. Ikzelf meen me niet te herinneren ooit op een 8ft gespeeld te hebben... Op de afmetingen na, wat zijn zoal de verschillen? Nadelig trainen op een 8ft tov een 9ft? Voordelen?

Alle info is welkom!

Grtz,
Koentje

Offline Jankovic

  • 1 Ball
  • *
  • Berichten: 3
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2008, 18:35:12 »
Koentje,

Valt te bezien he,clash heeft 8 voet met 9ball pockets,dwz kleinere speelvelt met grote pockets.
Als je niet verder kan of een 8ft zetten opteer dan eentje voor small pockets en dat je je bal niet via band voor kan potten anders is het so easy

Grts

Offline Koentje

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 59
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2008, 09:41:47 »
Citaat van: "Jankovic"
Koentje,

Valt te bezien he,clash heeft 8 voet met 9ball pockets,dwz kleinere speelvelt met grote pockets.
Als je niet verder kan of een 8ft zetten opteer dan eentje voor small pockets en dat je je bal niet via band voor kan potten anders is het so easy

Grts

Thx.
Dat is dus enkel het aspect van de ballen potten, en dus (denk ik) afstanden tot de pockets in gedachten?
Hoe zit het met het feit dat je even grote ballen hebt, op een kleiner veld, en de kans dat je dus jezelf snookert groter wordt? Is die factor in gedachten te nemen? Of is dat verschil zo miniem?

Ik denk dat er ook mensen zullen zijn die zeggen dat het een voordeel is naar aanpassingsvermogen toe, om van een 9 naar een 8 ft te gaan en omgekeerd, en op beide te presteren?

Ik kan me niet inbeelden dat het verschil zo groot is, maar kun je een 9ft en een 8ft tafel vergelijken met een snooker tov een 9ft pool, bij manier van spreken? Is het echt een gans andere speelstijl, of doen die paar centimeters er niet zo hard toe?

Offline Persyntje

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2008, 11:17:23 »
Hoe kleiner de tafel, hoe beter je positiespel moet zijn. De rest maakt niet uit.

Offline Koentje

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 59
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2008, 21:16:35 »
Dus in feite is het dan eerder een voordeel, naar trainen toe?

Offline Bicky

  • Global Moderator
  • 4 Ball
  • *******
  • Berichten: 176
  • Karma: +0/-0
  • Club: De Mambo
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2008, 10:20:03 »
Citaat van: "Koentje"
Dus in feite is het dan eerder een voordeel, naar trainen toe?

Tes topen  :twisted:
Nearly winning is always losing!

Offline Koentje

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 59
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2008, 19:44:02 »
Citaat van: "Bicky"
Tes topen  :twisted:

 :twisted:

Offline Persyntje

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2008, 21:33:31 »
hoe kleiner de tafel, hoe moeilijker het positiespel
dus hoe meer training op een kleinere tafel des te beter de training vo nen grotere tafel, maar dan mag je wel geen schrik hebbenn van soms langere ballen

Offline Koentje

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 59
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2009, 11:38:15 »
ff naar boven sjotten, deze thread...

nog reacties? :)

Mvg,
Koen

Offline Tombuzz

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 87
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2009, 13:30:37 »
Ik heb een jaar lang elke dag minstens 2 uur op mijn 8ft gespeeld (wel voornamelijk trickshots, maar daarbij zijn de verschillen dan ook weer immens)

Hetgene waar ik nu vooral moeite mee heb en wat aan die training ligt volgens mij, is dat ik nu ballen voor een goeie positie te hebben, vaak te kort speel. Ik heb vorige maand redelijk veel getraind op mijn 8ft en ik moet toegeven dat ik veel moeite had om in mijn normaal spel te vallen op een 9ft. Het lijkt erop dat hoe meer ik oefen op die 8ft, hoe moeilijker ik het heb op een 9ft, omdat ik vaak ballen te kort speel.

Voor de rest denk ik niet dat het veel uitmaakt, op een 8ft leer je uit hachelijke posities te komen soms, aangezien het speelveld kleiner is, maar als je dan weer op een 9ft gaat spelen, zijn die afstanden weer anders.

Voor de rest ga ik hier niet meer te veel zeggen, ik speel ook nog maar 1.5 jaar dus zo heel veel zal ik er ook wel niet van weten ;)
OFFICIAL WEBSITE
http://www.tombuzztrickshots.com
OVER 100 FREE DOWNLOADABLE TRICKSHOT VIDEOS

http://nl.youtube.com/t0mbuzz
OFFICIAL YOUTUBE CHANNEL

Offline FaSta

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 46
  • Karma: +0/-0
Re: 8ft trainen nadeling tov 9ft competie
« Reactie #10 Gepost op: januari 31, 2009, 13:14:17 »
ik speel ook nog maar anderhalf jaar momenteel, maar heb sinds 7 maanden een 7ft staan

en ik moet zeggen dat als ik voor een wedstrijd gwn een uurtje opwarm niet zo veel problemen meer heb op de 9ft...
Only one thing can defeat you, your own fear