Auteur Topic: Rankings in België  (gelezen 3111 keer)

Offline Waterdust

  • 2 Ball
  • **
  • Berichten: 12
  • Karma: +0/-0
Rankings in België
« Gepost op: december 19, 2009, 11:21:00 »
Het mag een domme vraag zijn hoor, maar als ik ze niet stel ga ik het nooit te weten komen vrees ik  :D )
Alvast bedank :wink:

Merry X-mass

Offline Abio

  • 5 Ball
  • *****
  • Berichten: 220
  • Karma: +0/-0
  • Club: Thurston
Re: Rankings in België
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2009, 18:46:15 »
ik ben ook nog maar juist rankingtornooien aan't spelen, en hiervoor heb je een nationale licentie nodig en begin je als C-speler. en je moet je er ni voor inschrijven, enkel heen gaan en uw entrance fee betalen, en dan krijg je punten voor je prestaties en de 1e & 2e geldprijzen. en ik denk da je gwn aan de bk's mag meedoen.
EK & WK weet ik ni.

grtz en hoop da je hier al wa me bent
Sportverantwoordelijke Thurston
bestuur PBB

The Rocket

  • Gast
Re: Rankings in België
« Reactie #2 Gepost op: december 20, 2009, 14:11:34 »
idd klopt , je kan een individuele licentie nemen zonder voor een club uit te komen .

Offline cd25

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
Re: Rankings in België
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2009, 10:38:13 »
dus m.a.w kan iedereen daar aan meedoen ook een A speler kan mee doen me de c- ranking of welk. En hoeveel kost zo een licentie .
Moete van in begin van de rankings tornooien meedoen of speelt da geen rol.

Offline solartje

  • 4 Ball
  • ****
  • Berichten: 127
  • Karma: +0/-0
Re: Rankings in België
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2009, 13:25:47 »
hangt ervan af wat je bedoeld met A speler.

Iemand die tijdens het jaar genoeg punten heeft behaald op de rankings en BK's, om in de top22 te zitten is een A speler, en mag enkel in de A spelen.
Iemand die tijdens het jaar genoeg punten heeft behaald op de rankings en BK's, om in tussen de 23-42 plaats te staan, is een B speler, en mag enkel in de B spelen.
Alle spelers buiten de top42, (zoals beginnende spelers) beginnen altijd in de C-rankings.

(ps er zijn Goeie spelers (A kwaliteit) die heel jaar niet spelen en dus geen punten hebben, die  kan je wel af en toe tegenkomen op de C ranking.  Het is namenlijk uw punten behaald tijdens het jaar, en niet de kwaliteit van de speler, die bepaald in welke ranking je meespeelt.

Licentie kost voor 1 jaar  19euro dacht ik. (is vooral verzekering + wat admin kosten).
Als je iets voorhebt  op weg naar een ranking ben je verzekerd.   DIt bedrag is vast, of je nu 1 keer speelt, of alle rankings speelt.

Je kan 1 dag voor het einde van het jaar de licentie aanvragen, of vanaf het begin van het jaar. MAakt niet uit. Je begint te spelen waneer jij wilt.  

Je punten die je behaald worden berekend op de laatste 9 (?) rankings.  Dus tis niet, dat ieder jaar, in januari alle tellers weer op nul komen te staan. Tis beetje zoals bij de tennis, de voorbije 9 tornooien tellen, en je hoeft dus niet te wachten tot een nieuw seizoen begint.

Offline cd25

  • 3 Ball
  • ***
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
Re: Rankings in België
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2009, 17:07:46 »
ach zo , dan denk ik wel dat ik binnekort eens gaan meedoen me een C ranking , kwestie van ervaring op te doen he .